Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila mně blízké téma, a to využití her ve výuce českého jazyka na prvním stupni základní školy. Cílem této práce bylo zjistit, jestli si žáci zapamatují učivo formou her a zda je taková forma výuky bude bavit. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám především didaktikou českého jazyka, organizací výuky a metodami práce. V praktické části se zaměřuji na hry, které se dají využít v českém jazyce.
Anotace v angličtině
For my thesis I chose my loved theme using games in teaching the Czech language at primary school. The aim of this study was to determine whether pupils to memorize the curriculum through games. And if such training is fun. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with mainly the Czech language didactics, teaching organization and methods of work. In the practical part is focused on the game, which can be used in the Czech language.
Klíčová slova
didaktika, hry, žáci prvního stupně základní školy, český jazyk
Klíčová slova v angličtině
didactics, games, pupils of primary school, Czech language
Rozsah průvodní práce
87 s. (117 597 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila mně blízké téma, a to využití her ve výuce českého jazyka na prvním stupni základní školy. Cílem této práce bylo zjistit, jestli si žáci zapamatují učivo formou her a zda je taková forma výuky bude bavit. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám především didaktikou českého jazyka, organizací výuky a metodami práce. V praktické části se zaměřuji na hry, které se dají využít v českém jazyce.
Anotace v angličtině
For my thesis I chose my loved theme using games in teaching the Czech language at primary school. The aim of this study was to determine whether pupils to memorize the curriculum through games. And if such training is fun. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with mainly the Czech language didactics, teaching organization and methods of work. In the practical part is focused on the game, which can be used in the Czech language.
Klíčová slova
didaktika, hry, žáci prvního stupně základní školy, český jazyk
Klíčová slova v angličtině
didactics, games, pupils of primary school, Czech language
Zásady pro vypracování
Shromáždit materiál a prostudovat základní odbornou literaturu, která se
vztahuje k tématu.
Shrnout poznatky z odborné literatury a doplnit je vlastním komentářem.
Zvolit metody a postup při práci s žáky na 1. stupni ZŠ.
Navrhnout náměty a hry do hodin českého jazyka na 1. stupni ZŠ.
Popsat vlastní praktické činnosti s žáky v konkrétní třídě.
Analyzovat a shrnout praktické činnosti ve třídě na základě vlastních zkušeností
Zásady pro vypracování
Shromáždit materiál a prostudovat základní odbornou literaturu, která se
vztahuje k tématu.
Shrnout poznatky z odborné literatury a doplnit je vlastním komentářem.
Zvolit metody a postup při práci s žáky na 1. stupni ZŠ.
Navrhnout náměty a hry do hodin českého jazyka na 1. stupni ZŠ.
Popsat vlastní praktické činnosti s žáky v konkrétní třídě.
Analyzovat a shrnout praktické činnosti ve třídě na základě vlastních zkušeností
Seznam doporučené literatury
BRABCOVÁ, R.: Didaktika českého jazyka pro studující oboru učitelství na prvním stupni základní školy. Praha: SPN, 1990.
SVOBODA, K.: Didaktika českého jazyka a slohu. Praha: SPN, 1990.
STYBLÍK V., ČECHOVÁ M.: Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998.
HOUŠKA, T.: Škola je hra!. Praha:Pragoimex a.s., 1991, ISBN 80-900704-9-3.
KOTEN, T: Škola? V pohodě!. Most: Hněvín, 2006.
VÍŠKA, V., NOVÁKOVÁ, L.: Čeština nás baví. Praha: Triton, 2005.
PIŠLOVÁ, S.:Jazykové hry. Praha: Fortuna, 2008.
Učebnice českého jazyka pro I. stupeň
Seznam doporučené literatury
BRABCOVÁ, R.: Didaktika českého jazyka pro studující oboru učitelství na prvním stupni základní školy. Praha: SPN, 1990.
SVOBODA, K.: Didaktika českého jazyka a slohu. Praha: SPN, 1990.
STYBLÍK V., ČECHOVÁ M.: Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998.
HOUŠKA, T.: Škola je hra!. Praha:Pragoimex a.s., 1991, ISBN 80-900704-9-3.
KOTEN, T: Škola? V pohodě!. Most: Hněvín, 2006.
VÍŠKA, V., NOVÁKOVÁ, L.: Čeština nás baví. Praha: Triton, 2005.
PIŠLOVÁ, S.:Jazykové hry. Praha: Fortuna, 2008.
Učebnice českého jazyka pro I. stupeň