Tématem bakalářské práce je "Rozvoj vztahu dětí k přírodě pomocí hry". Časově je práce soustředěna na jeden měsíc. Bakalářská práce má tři části- teoretickou, praktickou a empirickou.
V první - teoretické, je vymezení pojmů, užitých v předvýzkumné a výzkumné části. Je zde zejména provedeno zhodnocení vztahu lidstva k přírodě z historického a dnešního hlediska.
Druhá část - praktická, se zabývá projektem. Proč vznikl, jaké jsou cíle. V této části jsou pedagogické přípravy s činnostmi obsaženými v programu.
Třetí - empirická část, je rozdělena na dvě podtémata - část předvýzkumná a výzkumná. V předvýzkumné i výzkumné části jsou uvedeny výsledky z pracovních listů. Jejich porovnání a vyhodnocení.
Cílem práce je hravou formou děti seznámit s přírodou a rozvinout u nich kladný vztah k ní. Dále rozšířit dětem povědomí o životě v lese, živočiších, rostlinách, správného chování v přírodě.
Východiskem práce bude porovnání výsledků z předvýzkumné a výzkumné části.
Anotace v angličtině
The theme of bachelor´s thesis is: "The development of the children´s attitude to nature by the game." The bachelor´s thesis is divided into three parts: theoretical, practical and empirical. In term of time is the research concentrate on one month.
In the theoretical part there will be explained important expressions used in pre-research part. Especially will be made the evaluation of the relation of mankind to the nature from the historical and today´s point of view.
Second, practical part will pursued characteristic of the research problem. This part will introduce the bachelor´s thesis.
Third, empirical part is divided into two parts: pre ? research and research. There will be the consequences of worksheets, their comparison and evaluation.
The aim of bachelor´s thesis is introduced children with nature by playful form and develop their positive relation to the nature and also increase children´s knowledge about the life in forest, animals, plants, and the correct behavior to the nature.
The conclusion of my bachelor´sthesis will be comparation of the results from pre ? research part.
Nature, Environmental education, research, preschool age
Rozsah průvodní práce
83 s. (13 011 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je "Rozvoj vztahu dětí k přírodě pomocí hry". Časově je práce soustředěna na jeden měsíc. Bakalářská práce má tři části- teoretickou, praktickou a empirickou.
V první - teoretické, je vymezení pojmů, užitých v předvýzkumné a výzkumné části. Je zde zejména provedeno zhodnocení vztahu lidstva k přírodě z historického a dnešního hlediska.
Druhá část - praktická, se zabývá projektem. Proč vznikl, jaké jsou cíle. V této části jsou pedagogické přípravy s činnostmi obsaženými v programu.
Třetí - empirická část, je rozdělena na dvě podtémata - část předvýzkumná a výzkumná. V předvýzkumné i výzkumné části jsou uvedeny výsledky z pracovních listů. Jejich porovnání a vyhodnocení.
Cílem práce je hravou formou děti seznámit s přírodou a rozvinout u nich kladný vztah k ní. Dále rozšířit dětem povědomí o životě v lese, živočiších, rostlinách, správného chování v přírodě.
Východiskem práce bude porovnání výsledků z předvýzkumné a výzkumné části.
Anotace v angličtině
The theme of bachelor´s thesis is: "The development of the children´s attitude to nature by the game." The bachelor´s thesis is divided into three parts: theoretical, practical and empirical. In term of time is the research concentrate on one month.
In the theoretical part there will be explained important expressions used in pre-research part. Especially will be made the evaluation of the relation of mankind to the nature from the historical and today´s point of view.
Second, practical part will pursued characteristic of the research problem. This part will introduce the bachelor´s thesis.
Third, empirical part is divided into two parts: pre ? research and research. There will be the consequences of worksheets, their comparison and evaluation.
The aim of bachelor´s thesis is introduced children with nature by playful form and develop their positive relation to the nature and also increase children´s knowledge about the life in forest, animals, plants, and the correct behavior to the nature.
The conclusion of my bachelor´sthesis will be comparation of the results from pre ? research part.
Nature, Environmental education, research, preschool age
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude mít tři části. V první- teoretické - je vymezení pojmů, užitých v předvýzkumné a výzkumné části. Je zde zejména provedeno zhodnocení vztahu lidstva k přírodě z historického a dnešního hlediska. Důraz je kladen na problematiku EVVO v MŠ. V druhé- předvýzkumné- bude provedena předběžná analýza vztahu dětí k přírodě a jejich vědomostí. Ve třetí- výzkumné- bude realizován měsíční projekt, zaměřený na zlepšení vztahu dětí k přírodě a zhodnoceny jeho výsledky. Ty budou porovnány s údaji z předvýzkumné části. Budou vypracovány přílohy BP.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude mít tři části. V první- teoretické - je vymezení pojmů, užitých v předvýzkumné a výzkumné části. Je zde zejména provedeno zhodnocení vztahu lidstva k přírodě z historického a dnešního hlediska. Důraz je kladen na problematiku EVVO v MŠ. V druhé- předvýzkumné- bude provedena předběžná analýza vztahu dětí k přírodě a jejich vědomostí. Ve třetí- výzkumné- bude realizován měsíční projekt, zaměřený na zlepšení vztahu dětí k přírodě a zhodnoceny jeho výsledky. Ty budou porovnány s údaji z předvýzkumné části. Budou vypracovány přílohy BP.
Seznam doporučené literatury
Činčera, J.,Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno, Paido 2007
Janoušková, S., Kukal, P.,Environmentální výchova v příbězích. Praha, Fortuna 2008
Kolektiv: Metodika seznamování dětí s přírodou. Praha, SPN 1982
Kolektiv: Hrajeme si na přírodu. Brno, Lipka 2008
Strakatá, M., Pojďte s námi do přírody. Kralice na Hané, Computer Media 2009
Skýbová, J., Environmentální výchovné projekty. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2008
Seznam doporučené literatury
Činčera, J.,Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno, Paido 2007
Janoušková, S., Kukal, P.,Environmentální výchova v příbězích. Praha, Fortuna 2008
Kolektiv: Metodika seznamování dětí s přírodou. Praha, SPN 1982
Kolektiv: Hrajeme si na přírodu. Brno, Lipka 2008
Strakatá, M., Pojďte s námi do přírody. Kralice na Hané, Computer Media 2009
Skýbová, J., Environmentální výchovné projekty. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2008