Předmětem diplomové práce je rozbor prostředků, které vedou k přesvědčení potencionálních spotřebitelů o kvalitách výrobků a služeb, které si kupují. Hlavní náplní této práce je zaměřit se nejen na vizuální složku reklamy, ale také na text, který ji utváří a činí úspěšnou. V diplomové práci se setkáme také s charakteristikou některých médií a s pojmy jako masová komunikace, direct marketing či etický kodex v reklamě. V první části se věnuji teoretickým poznatkům z oblasti reklamy a její tvorby. Ve druhé části se věnuji výzkumu, který byl aplikován na skupině spotřebitelek. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jak respondentky reagují na reklamy a zda se jimi nechají ovlivnit při nakupování kosmetických produktů. Dalším úkolem dotazníků bylo, zda má zaměstnání a věk respondentek vliv na znalost reklamních sloganů a výběr určitých produktů.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to analyze the resources that lead to the conviction of potential consumers about the quality of the products and services they buy. The main concern of this work is to focus not only on the visual component of advertising, but also the text that it creates and makes successful. In this thesis we meet also with the characteristics of some media concepts such as mass communication, direct marketing or code of ethics in advertising. The first part is devoted to theoretical knowledge in the field of advertising and its creation. The second part is devoted to the research, which was applied to a group of female consumers. The aim of the research was to determine how respondents react to advertising and whether they are allowed to influence the buying cosmetic products. Another task of the questionnaire was whether the employment and the age of the respondents influence on knowledge of advertising slogans and selection of certain products.
Předmětem diplomové práce je rozbor prostředků, které vedou k přesvědčení potencionálních spotřebitelů o kvalitách výrobků a služeb, které si kupují. Hlavní náplní této práce je zaměřit se nejen na vizuální složku reklamy, ale také na text, který ji utváří a činí úspěšnou. V diplomové práci se setkáme také s charakteristikou některých médií a s pojmy jako masová komunikace, direct marketing či etický kodex v reklamě. V první části se věnuji teoretickým poznatkům z oblasti reklamy a její tvorby. Ve druhé části se věnuji výzkumu, který byl aplikován na skupině spotřebitelek. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jak respondentky reagují na reklamy a zda se jimi nechají ovlivnit při nakupování kosmetických produktů. Dalším úkolem dotazníků bylo, zda má zaměstnání a věk respondentek vliv na znalost reklamních sloganů a výběr určitých produktů.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to analyze the resources that lead to the conviction of potential consumers about the quality of the products and services they buy. The main concern of this work is to focus not only on the visual component of advertising, but also the text that it creates and makes successful. In this thesis we meet also with the characteristics of some media concepts such as mass communication, direct marketing or code of ethics in advertising. The first part is devoted to theoretical knowledge in the field of advertising and its creation. The second part is devoted to the research, which was applied to a group of female consumers. The aim of the research was to determine how respondents react to advertising and whether they are allowed to influence the buying cosmetic products. Another task of the questionnaire was whether the employment and the age of the respondents influence on knowledge of advertising slogans and selection of certain products.