Tato práce si dává za cíl analyzovat volby do Poslanecké sněmovny České republiky z pohledu volebních kampaní. Práce má za úkol seznámit se základními teoretickými východisky, se kterými se bude po celou dobu pracovat. Poté budou v práci probírány volby do Poslanecké sněmovny, události, jež je provázely, jejich výsledek a následné utváření koalice. Bude provedena analýza kampaní, které volby provázely a to pak zvláště kampaně negativní. Cílem této práce bude na základě analýzy kampaní zformulovat jejich vývoj do budoucna.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to analyze the elections to the House of Commons in the Czech Republic from a perspective of election campaigns. The thesis task is to introduce the principal theoretical bases, which it will be dealt with for the whole time. Then, there will be an analysis of the elections to the House of Commons, circumstances that accompanied them, their results and subsequent formation of coalition. Also the election campaigns will be analyzed in this thesis, especially the negative ones. The main objectvie of this thesis is to formulate their future development based on the analysis of campaigns.
Klíčová slova
Politické strany, volby, kampaně, negativní kampaně, voliči.
Klíčová slova v angličtině
Political parties, elections, campaigns, negative campaigns, electors
Rozsah průvodní práce
56 s. (123 991 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si dává za cíl analyzovat volby do Poslanecké sněmovny České republiky z pohledu volebních kampaní. Práce má za úkol seznámit se základními teoretickými východisky, se kterými se bude po celou dobu pracovat. Poté budou v práci probírány volby do Poslanecké sněmovny, události, jež je provázely, jejich výsledek a následné utváření koalice. Bude provedena analýza kampaní, které volby provázely a to pak zvláště kampaně negativní. Cílem této práce bude na základě analýzy kampaní zformulovat jejich vývoj do budoucna.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to analyze the elections to the House of Commons in the Czech Republic from a perspective of election campaigns. The thesis task is to introduce the principal theoretical bases, which it will be dealt with for the whole time. Then, there will be an analysis of the elections to the House of Commons, circumstances that accompanied them, their results and subsequent formation of coalition. Also the election campaigns will be analyzed in this thesis, especially the negative ones. The main objectvie of this thesis is to formulate their future development based on the analysis of campaigns.
Klíčová slova
Politické strany, volby, kampaně, negativní kampaně, voliči.
Klíčová slova v angličtině
Political parties, elections, campaigns, negative campaigns, electors
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské je analyzovat volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR z pohledu volebních kampaní. Na úvod práce budou vyložena relevantní teoretická východiska, zejména pomy volby, právní a organizační specifika voleb do Poslanecké sněmovny a volební kampaně, jejich hisorie, současnost a typologie. V další částice práce vyložím výsledky voleb a proces utváření koalice. Následovat bude samotná analýza volebních kampaní jednotlivých stran zastoupených v Poslanecké sněmovně (ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM a VV). Zvláštní pozornost bude věnována negativní kampani. Výsledkem práce bude zformulovat na základě samotné analýzy kampaní perspektivy a trendy dalšího vývoje kampaní ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
1. Úvod
2. Teoretická východiska (volby, volby do PS, volební kampaň)
3. Výsledky voleb
4. Analýza volebních kampaní politických stran
5. Negativní kampaně ve volbách 2010
6. Perspektivy dalšího vývoje kampaní ve volbách do Poslanecké sněmovny
7. Závěr
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské je analyzovat volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR z pohledu volebních kampaní. Na úvod práce budou vyložena relevantní teoretická východiska, zejména pomy volby, právní a organizační specifika voleb do Poslanecké sněmovny a volební kampaně, jejich hisorie, současnost a typologie. V další částice práce vyložím výsledky voleb a proces utváření koalice. Následovat bude samotná analýza volebních kampaní jednotlivých stran zastoupených v Poslanecké sněmovně (ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM a VV). Zvláštní pozornost bude věnována negativní kampani. Výsledkem práce bude zformulovat na základě samotné analýzy kampaní perspektivy a trendy dalšího vývoje kampaní ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
1. Úvod
2. Teoretická východiska (volby, volby do PS, volební kampaň)
3. Výsledky voleb
4. Analýza volebních kampaní politických stran
5. Negativní kampaně ve volbách 2010
6. Perspektivy dalšího vývoje kampaní ve volbách do Poslanecké sněmovny
7. Závěr
Seznam doporučené literatury
Balík, Stanislav: Volby do Poslanecké sněmovny 2010. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) 2010. ISBN 9788073252243.
Benčo, Josef: Chování a postoje, politika v předvolebním období.
Kunovice: Evropstký polytechnický institut 2006. ISBN 8073140829.
Bradová, Eva: Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouvc:Periplum 2008. ISBN 9788086624440.
Bradová, Eva: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno 2005. ISBN 8021038004.
Ekrtová, Daniela: Volby včera a dnes : výběr společensko-politické literatury, časopiseckých článků, bibliografií a metodických materiálů z fondu politického odd. Okresní knihovny v Lounech, vhodných k propagaci v předvolebním období.Louny: Okresní knihovna 1981.
Glückselig, Richard - Šimíček Vojtěch: Volební kampaň v České republice.
Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav 2000.
ISBN 802102352X.
Jabłoński, Andrzej: Politický marketing. Úvod do teorie a praxe.
Brno : Barrister & Principal, 2006. ISBN 8073640112.
Křeček, Stanislav: Občan a volby. Praha: Československá strana socialistická 1986.
Matušková, Anna: Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav 2010.
ISBN 9788021051690.
Mc Quail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 1999.
ISBN 8071782009.
Šaradín, Pavel: Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouvc: Periplum 2007. ISBN 9788086624365.
Vodička, Karel - Cabada, Ladislav: Politický systém České republiky. Historie a současnost. Praha: Portál 2007. ISBN 9788073673376.
Seznam doporučené literatury
Balík, Stanislav: Volby do Poslanecké sněmovny 2010. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) 2010. ISBN 9788073252243.
Benčo, Josef: Chování a postoje, politika v předvolebním období.
Kunovice: Evropstký polytechnický institut 2006. ISBN 8073140829.
Bradová, Eva: Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouvc:Periplum 2008. ISBN 9788086624440.
Bradová, Eva: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno 2005. ISBN 8021038004.
Ekrtová, Daniela: Volby včera a dnes : výběr společensko-politické literatury, časopiseckých článků, bibliografií a metodických materiálů z fondu politického odd. Okresní knihovny v Lounech, vhodných k propagaci v předvolebním období.Louny: Okresní knihovna 1981.
Glückselig, Richard - Šimíček Vojtěch: Volební kampaň v České republice.
Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav 2000.
ISBN 802102352X.
Jabłoński, Andrzej: Politický marketing. Úvod do teorie a praxe.
Brno : Barrister & Principal, 2006. ISBN 8073640112.
Křeček, Stanislav: Občan a volby. Praha: Československá strana socialistická 1986.
Matušková, Anna: Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav 2010.
ISBN 9788021051690.
Mc Quail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 1999.
ISBN 8071782009.
Šaradín, Pavel: Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouvc: Periplum 2007. ISBN 9788086624365.
Vodička, Karel - Cabada, Ladislav: Politický systém České republiky. Historie a současnost. Praha: Portál 2007. ISBN 9788073673376.