Cílem této bakalárské práce je poukázat na vybrané faktory, ovlivnující spotrebitelské chování a následne vyzdvihnout ty
nejduležitejší. Dále se pokouším zjistit, které z techto faktoru si jednotliví spotrebitelé uvedomují, a o kterých naopak nemají
žádnou predstavu. Práci zahajuji teoretickou cástí, která popisuje vývoj obchodu. Poté se zameruji konkrétne na maloobchod a
velkoobchod, kdy zduraznuji rozdíly mezi temito pojmy. Následující kapitola je nejduležitejší, jelikož se týká chováním
spotrebitele obecne. Zde, za pomocí doložené literatury, popisuji nejduležitejší faktory, které ovlivnují spotrebitele a jeho nákupní
rozhodování. Ctvrtá cást je mé vlastní šetrení, pro které volím kvantitativní metodu výzkumu. Data jsou sebrána pomocí
dotazníkového šetrení. Na základe výsledku bylo zjišteno, do jaké míry jednotlivé faktory ovlivnují dané respondenty.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to point at chosen factors influencing the consumer behaviour and, consequently, to emphasise
the most important ones. Additionally, my purpose is to find out which factors individual consumers are aware of and which
factors they are ignorant of. At the beginning of this thesis, there is a theoretical part concerning the development of business.
After that I focus on retail and wholesale, where I stress the difference between these two terms. Next chapter is the most
significant as it describes consumer behaviour in general. With the help of secondary sources, the most important factors
influencing a consumer and his way of deciding when shopping are described. The forth part contains my research, where
quantitative method is used. The data are found out by a survey. On the basis of the results, I discovered to what extend individual
factors influence the respondents.
Cílem této bakalárské práce je poukázat na vybrané faktory, ovlivnující spotrebitelské chování a následne vyzdvihnout ty
nejduležitejší. Dále se pokouším zjistit, které z techto faktoru si jednotliví spotrebitelé uvedomují, a o kterých naopak nemají
žádnou predstavu. Práci zahajuji teoretickou cástí, která popisuje vývoj obchodu. Poté se zameruji konkrétne na maloobchod a
velkoobchod, kdy zduraznuji rozdíly mezi temito pojmy. Následující kapitola je nejduležitejší, jelikož se týká chováním
spotrebitele obecne. Zde, za pomocí doložené literatury, popisuji nejduležitejší faktory, které ovlivnují spotrebitele a jeho nákupní
rozhodování. Ctvrtá cást je mé vlastní šetrení, pro které volím kvantitativní metodu výzkumu. Data jsou sebrána pomocí
dotazníkového šetrení. Na základe výsledku bylo zjišteno, do jaké míry jednotlivé faktory ovlivnují dané respondenty.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to point at chosen factors influencing the consumer behaviour and, consequently, to emphasise
the most important ones. Additionally, my purpose is to find out which factors individual consumers are aware of and which
factors they are ignorant of. At the beginning of this thesis, there is a theoretical part concerning the development of business.
After that I focus on retail and wholesale, where I stress the difference between these two terms. Next chapter is the most
significant as it describes consumer behaviour in general. With the help of secondary sources, the most important factors
influencing a consumer and his way of deciding when shopping are described. The forth part contains my research, where
quantitative method is used. The data are found out by a survey. On the basis of the results, I discovered to what extend individual
factors influence the respondents.
Cílem této práce je zjistit faktory, které ovlivňují spotřebitele při výběru supermarketů.
Struktura (obsah) práce:
1. Maloobchodní síť v ČR
2. Kupní chování spotřebitele
3. Vlastní šetření - identifikace faktorů a návrh úprav pro zlepšení služeb
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je zjistit faktory, které ovlivňují spotřebitele při výběru supermarketů.
Struktura (obsah) práce:
1. Maloobchodní síť v ČR
2. Kupní chování spotřebitele
3. Vlastní šetření - identifikace faktorů a návrh úprav pro zlepšení služeb
Seznam doporučené literatury
1. ARMSTRONG, G. - KOTLER, P.: Marketing. Grada Publishing, Praha 2004
2. BÁRTA, V. - BÁRTOVÁ, H. - KOUDELKA, J.: Chování spotřebitele a výzkum trhu. Oeconomica, Praha 2002
3. JINDRA, J. - PRAŽSKÁ, L.: Obchodní podnikání: Retail management. Management Press, Praha 2002
4. VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha 2007
5. VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Grada Publishing, Praha 2004
Seznam doporučené literatury
1. ARMSTRONG, G. - KOTLER, P.: Marketing. Grada Publishing, Praha 2004
2. BÁRTA, V. - BÁRTOVÁ, H. - KOUDELKA, J.: Chování spotřebitele a výzkum trhu. Oeconomica, Praha 2002
3. JINDRA, J. - PRAŽSKÁ, L.: Obchodní podnikání: Retail management. Management Press, Praha 2002
4. VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha 2007
5. VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Grada Publishing, Praha 2004