Práce se zabývá přínosem asistenční činnosti u jedinců s DMO. V teoretické části jsou popsány její formy a sdružené poruchy a ucelená rehabilitace. Dále se teoretická část zabývá náplní práce asistenta pedagoga. Praktickou část tvoří rešerše, které bylo uskutečňováno kvalitativním šetřením. Cílem bakalářské práce je zjištění nedostatků v metodice práce asistenta pedagoga u dětí s DMO a navrhnutí jejich zlepšení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the benefit of assistant aid for the individuals with cerebral palsy. The theoretical part describes its forms and associated disorders and the comprehensive rehabilitation. Furthermore, the theoretical part is concerned with the contents of the work of assistant teacher. The practical part comprises of the research which has been carried out by a qualitative research. The aim of the bachelor thesis is to identify the weaknesses within the methodology of the work of assistant teacher for the children with cerebral palsy and to suggest their improvements.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, dětská mozková obrna, empatie, klient, rehabilitace, škola
Práce se zabývá přínosem asistenční činnosti u jedinců s DMO. V teoretické části jsou popsány její formy a sdružené poruchy a ucelená rehabilitace. Dále se teoretická část zabývá náplní práce asistenta pedagoga. Praktickou část tvoří rešerše, které bylo uskutečňováno kvalitativním šetřením. Cílem bakalářské práce je zjištění nedostatků v metodice práce asistenta pedagoga u dětí s DMO a navrhnutí jejich zlepšení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the benefit of assistant aid for the individuals with cerebral palsy. The theoretical part describes its forms and associated disorders and the comprehensive rehabilitation. Furthermore, the theoretical part is concerned with the contents of the work of assistant teacher. The practical part comprises of the research which has been carried out by a qualitative research. The aim of the bachelor thesis is to identify the weaknesses within the methodology of the work of assistant teacher for the children with cerebral palsy and to suggest their improvements.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, dětská mozková obrna, empatie, klient, rehabilitace, škola
Prostudování odborné literatury.
Spolupráce s osobou se zdravotním postižením a jeho rodinou.
Spolupráce se základní školou, kterou osoba se zdravotním postižením navštěvovala.
Realizace dotazníkového šetření.
Provedení analýzy stávající sociální situace jedince a jeho rodiny.
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury.
Spolupráce s osobou se zdravotním postižením a jeho rodinou.
Spolupráce se základní školou, kterou osoba se zdravotním postižením navštěvovala.
Realizace dotazníkového šetření.
Provedení analýzy stávající sociální situace jedince a jeho rodiny.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jana. Adresář pro osoby se zdravotním postižením. Praha: Centrum sociálních služeb Praha, 2007. 43s. ISBN 978-80-254-8961-1
HRDÁ, Jana. Osobní asistence:příručka postupů a rad pro klienty: informace o péči o občany se zdravotním postižením. Praha:Pražská organizace vozíčkářů, 1997. 53s.
JAKOBOVÁ, Anna. Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovyným postižením. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2007.101s. ISBN 978-80-7368-488-4
JINDRÁKOVÁ, Lucie. Spolupráce s vychovatelem-asistentem učitele, aneb Jak ve škole vytvořit tandem. Praha: Nová škola, 2003. 52s. ISBN 80-239-6342-2
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. Praha: Portál,2010.135s. ISBN 978-80-7367-764-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jana. Adresář pro osoby se zdravotním postižením. Praha: Centrum sociálních služeb Praha, 2007. 43s. ISBN 978-80-254-8961-1
HRDÁ, Jana. Osobní asistence:příručka postupů a rad pro klienty: informace o péči o občany se zdravotním postižením. Praha:Pražská organizace vozíčkářů, 1997. 53s.
JAKOBOVÁ, Anna. Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovyným postižením. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2007.101s. ISBN 978-80-7368-488-4
JINDRÁKOVÁ, Lucie. Spolupráce s vychovatelem-asistentem učitele, aneb Jak ve škole vytvořit tandem. Praha: Nová škola, 2003. 52s. ISBN 80-239-6342-2
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. Praha: Portál,2010.135s. ISBN 978-80-7367-764-0.