Interaktivní tabule je ve výuce přírodovědných předmětů v současnosti trendem a také možností, jak žákům tyto nepříliš oblíbené předměty přiblížit a zatraktivnit. Proto jsme se rozhodli vytvořit soubor interaktivních snímků věnovaný středoškolské optice, které budou sloužit k procvičování a osvojení důležitých pojmů z této problematiky.
Anotace v angličtině
The interactive whiteboard is in teaching science at present trends and possibilities to students these very popular items closer and more attractive. Therefore, we decided to create a set of interactive images dedicated secondary optics that will be used for practice and maste-ry of important concepts of this issue.
Klíčová slova
interaktivní tabule, fyzika, interaktivita, optika, CD - ROM
Klíčová slova v angličtině
interactive whiteboard, physics, interactive, optics, CD - ROM
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Interaktivní tabule je ve výuce přírodovědných předmětů v současnosti trendem a také možností, jak žákům tyto nepříliš oblíbené předměty přiblížit a zatraktivnit. Proto jsme se rozhodli vytvořit soubor interaktivních snímků věnovaný středoškolské optice, které budou sloužit k procvičování a osvojení důležitých pojmů z této problematiky.
Anotace v angličtině
The interactive whiteboard is in teaching science at present trends and possibilities to students these very popular items closer and more attractive. Therefore, we decided to create a set of interactive images dedicated secondary optics that will be used for practice and maste-ry of important concepts of this issue.
Klíčová slova
interaktivní tabule, fyzika, interaktivita, optika, CD - ROM
Klíčová slova v angličtině
interactive whiteboard, physics, interactive, optics, CD - ROM
Zásady pro vypracování
DP by měla popsat možnosti využití IT ve výuce fyziky na střední škole (gymnáziu) v různých etapách vyučovací hodiny. Součástí DP je praktické zpracování vybraného tématického celku s využitím IT.
Zásady pro vypracování
DP by měla popsat možnosti využití IT ve výuce fyziky na střední škole (gymnáziu) v různých etapách vyučovací hodiny. Součástí DP je praktické zpracování vybraného tématického celku s využitím IT.
Seznam doporučené literatury
[1] Dostál, J.: Interaktivní tabule ve výuce, Journal of Technology and Information Education (on-line). 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 3, s. 11 - 16. ISSN 1803-537X
[2] Interaktivní tabule (on-line). Citováno dne 22. 8. 2009. Dostupné na
[3] Wagner, J.: Interaktivní tabule v roce 2011: Česká škola [online]. 2011 [cit. 2011-02-14]. Dostupný z WWW: http://www.ceskaskola.cz/2011/02/jan-wagner-interaktivni-tabule-v-roce.html
[4] Davis, M.R.: Whiteboards, Inc., Education Week (on-line). 2007, Volume 1, Issue Fall 2007, Pages 24-25. Dostupné na http://www.edweek.org/dd/articles/
2007/09/12/02board.h01.html
[5] Případová studie European Schoolnet ? Využívání interaktivních tabulí ČR, říjen 2009, Dostupné na http://www.ceskaskola.cz/2011/04/e-kniha-pro-vas-pripadova-studie-o.html
[6] Hausner, M. a kol.: Interaktivní tabuli! Proč?, Praha: ZŠ Lupáčova, 2005
[7] Bannisterová, D.: Jak nejlépe využít interaktivní tabuli, European Schoolnet 2010. ISBN 978-80-87335-15-4
[8] Tisková zpráva ? Výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, MŠMT 2007.
[9] Höfer, G. a kolektiv: Výuka fyziky v širších souvislostech ? názory žáků, Zápa-dočeská univerzita v Plzni 2005, ISBN 80-7043-436-8
[10] Mandlíková, D., Harapesová, T.: Analýza dat z mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA týkajících se postojů českých žáků k fyzice, MFF UK Praha 2008, Dostupné na http://kdf.mff.cuni.cz/vyzkum/NPVII
[11] Palečková, J., Tomášek, V.: Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematice a přírodních vědách. Zpráva o výsledcích mezinárodního výzkumu TIMSS. Praha, ÚIV, 2001.
[12] IEA´s third international mathematics and science study, IAE, Boston College 1998, ISBN 1-889938-08-4
Seznam doporučené literatury
[1] Dostál, J.: Interaktivní tabule ve výuce, Journal of Technology and Information Education (on-line). 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 3, s. 11 - 16. ISSN 1803-537X
[2] Interaktivní tabule (on-line). Citováno dne 22. 8. 2009. Dostupné na
[3] Wagner, J.: Interaktivní tabule v roce 2011: Česká škola [online]. 2011 [cit. 2011-02-14]. Dostupný z WWW: http://www.ceskaskola.cz/2011/02/jan-wagner-interaktivni-tabule-v-roce.html
[4] Davis, M.R.: Whiteboards, Inc., Education Week (on-line). 2007, Volume 1, Issue Fall 2007, Pages 24-25. Dostupné na http://www.edweek.org/dd/articles/
2007/09/12/02board.h01.html
[5] Případová studie European Schoolnet ? Využívání interaktivních tabulí ČR, říjen 2009, Dostupné na http://www.ceskaskola.cz/2011/04/e-kniha-pro-vas-pripadova-studie-o.html
[6] Hausner, M. a kol.: Interaktivní tabuli! Proč?, Praha: ZŠ Lupáčova, 2005
[7] Bannisterová, D.: Jak nejlépe využít interaktivní tabuli, European Schoolnet 2010. ISBN 978-80-87335-15-4
[8] Tisková zpráva ? Výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, MŠMT 2007.
[9] Höfer, G. a kolektiv: Výuka fyziky v širších souvislostech ? názory žáků, Zápa-dočeská univerzita v Plzni 2005, ISBN 80-7043-436-8
[10] Mandlíková, D., Harapesová, T.: Analýza dat z mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA týkajících se postojů českých žáků k fyzice, MFF UK Praha 2008, Dostupné na http://kdf.mff.cuni.cz/vyzkum/NPVII
[11] Palečková, J., Tomášek, V.: Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematice a přírodních vědách. Zpráva o výsledcích mezinárodního výzkumu TIMSS. Praha, ÚIV, 2001.
[12] IEA´s third international mathematics and science study, IAE, Boston College 1998, ISBN 1-889938-08-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Prezentace DP.
2. Seznámení s posudky.
3. Diplomantka se vyjadřovala k připomínkám uvedených v posudcích.
4. Odpovědi komisi a oponentku neuspokojily.
5. Práce i po formální stánce nesplňuje požadavky kladené na diplomovou práci,v práci je i řada fyzikálních chyb.
6. Komise doporučuje zpracovat novou práci.