Tato bakalářská práce s názvem ?Přípravné kurzy pro budoucí pěstouny z pohledu žadatelů o pěstounskou péči? zkoumá přípravné kurzy pro žadatele o náhradní rodinnou péči z pohledů žadatelů. Na základě výpovědí respondentů z polostrukturovaného rozhovoru, bude provedena analýza dat, ze které by měly vyplynout nedostatky kurzů a určení jejich přínosnosti pro žadatele. Dále je podán návrh na možná řešení, jakou formu dát přípravným kurzům, aby byli přínosné pro žadatele, a sloužili ku jejich prospěchu.
Anotace v angličtině
This thesis entitled ?Prparatory prospective foster parents courses froom the view of applicants? examines the preliminary courses for prospect foster perspectives applicants. Based on respondents answers from interview, data analysis show the shortcomings of courses and determine thein bendit for the applicant. It is an application for possible solutions, what form to give preliminiary courses to be beneficial for the applicant and serve in thein favor.
Tato bakalářská práce s názvem ?Přípravné kurzy pro budoucí pěstouny z pohledu žadatelů o pěstounskou péči? zkoumá přípravné kurzy pro žadatele o náhradní rodinnou péči z pohledů žadatelů. Na základě výpovědí respondentů z polostrukturovaného rozhovoru, bude provedena analýza dat, ze které by měly vyplynout nedostatky kurzů a určení jejich přínosnosti pro žadatele. Dále je podán návrh na možná řešení, jakou formu dát přípravným kurzům, aby byli přínosné pro žadatele, a sloužili ku jejich prospěchu.
Anotace v angličtině
This thesis entitled ?Prparatory prospective foster parents courses froom the view of applicants? examines the preliminary courses for prospect foster perspectives applicants. Based on respondents answers from interview, data analysis show the shortcomings of courses and determine thein bendit for the applicant. It is an application for possible solutions, what form to give preliminiary courses to be beneficial for the applicant and serve in thein favor.
Cílem je indentifikovat přípravné kurzy na základě kritéria přínostnosti pro budoucí pěstouny. Na základě závěru budou navrženy změny stávající podoby.
Struktura (obsah) práce:
1. Pěstounská péče, legislativa a praxe
2. Přípravné kurzy
3. Výstupy analýz a návrhy změn
Zásady pro vypracování
Cílem je indentifikovat přípravné kurzy na základě kritéria přínostnosti pro budoucí pěstouny. Na základě závěru budou navrženy změny stávající podoby.
Struktura (obsah) práce:
1. Pěstounská péče, legislativa a praxe
2. Přípravné kurzy
3. Výstupy analýz a návrhy změn
Seznam doporučené literatury
1. JONESOVÁ, E.: Terapie rodinných systémů, Vývoj v milánských systemických terapiích. ALDIS, a.s., Hradec Králové 1996
2. MATĚJČEK, Z.: Náhradní rodinná péče. Portál, Praha 1999
3. NOSÁL, I., kolektiv autorů.: Obrazy dětství v dnešní české společnosti. Barrister a Principal, Brno 2004
4. RYANOVÁ, E.A.: O rodičích. Nakladatelství Lidové noviny, Praha 1996
5. ŠULOVÁ, L.: Raný psychický vývoj dítěte. ČMPS, Olomouc 2004
Seznam doporučené literatury
1. JONESOVÁ, E.: Terapie rodinných systémů, Vývoj v milánských systemických terapiích. ALDIS, a.s., Hradec Králové 1996
2. MATĚJČEK, Z.: Náhradní rodinná péče. Portál, Praha 1999
3. NOSÁL, I., kolektiv autorů.: Obrazy dětství v dnešní české společnosti. Barrister a Principal, Brno 2004
4. RYANOVÁ, E.A.: O rodičích. Nakladatelství Lidové noviny, Praha 1996
5. ŠULOVÁ, L.: Raný psychický vývoj dítěte. ČMPS, Olomouc 2004