Diplomová práce se zabývá otázkou, jaký význam mají technické památky v cestovním ruchu a jak se dá zvýšit jejich atraktivnost pro návštěvníky. První část práce je věnována pojmům, které se vyskytují v této oblasti. Druhá část obsahuje informace o Chartě industriálního dědictví. V další části jsou popsány muzejní expozice ve vybraných muzeích. Další část je věnována ostatním památkám v oblasti dopravy. Následující část jsem věnovala marketingu, hlavně propagaci ČD Muzea Lužná u Rakovníka. V závěru jsou shrnuty všechny získané poznatky o významu technických památek.
Anotace v angličtině
The Master Thesis deal with the question which meaning do the technical monument have in the tourist traffic and how their attractiveness can increase for the visitors. The first part of thesis is given to therms which are in this sphere. The second part include information about The Charter of industrial heritage. In next part there are described the museum exposition in choice museum. The next part is given to next monuments in spehere of transport. The next part I gave to marketing, largely to propagation of ČD Museum Lužná u Rakovníka. In close there are sumed up the all acquired information about meaning of the technical monuments.
Diplomová práce se zabývá otázkou, jaký význam mají technické památky v cestovním ruchu a jak se dá zvýšit jejich atraktivnost pro návštěvníky. První část práce je věnována pojmům, které se vyskytují v této oblasti. Druhá část obsahuje informace o Chartě industriálního dědictví. V další části jsou popsány muzejní expozice ve vybraných muzeích. Další část je věnována ostatním památkám v oblasti dopravy. Následující část jsem věnovala marketingu, hlavně propagaci ČD Muzea Lužná u Rakovníka. V závěru jsou shrnuty všechny získané poznatky o významu technických památek.
Anotace v angličtině
The Master Thesis deal with the question which meaning do the technical monument have in the tourist traffic and how their attractiveness can increase for the visitors. The first part of thesis is given to therms which are in this sphere. The second part include information about The Charter of industrial heritage. In next part there are described the museum exposition in choice museum. The next part is given to next monuments in spehere of transport. The next part I gave to marketing, largely to propagation of ČD Museum Lužná u Rakovníka. In close there are sumed up the all acquired information about meaning of the technical monuments.
Cílem práce je zhodnocení významu technických památek v oblasti dopravy pro cestovní ruch a možné zvýšení jejich atraktivity pro turisty.
Struktura práce:
1. Teoretický úvod, vymezení pojmů
2. Technické památky jako součást industriálního dědictví
3. Vybrané muzejní expozice
4. Ostatní památky spojené s dopravou
5. Význam pro cestovní ruch, marketing
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení významu technických památek v oblasti dopravy pro cestovní ruch a možné zvýšení jejich atraktivity pro turisty.
Struktura práce:
1. Teoretický úvod, vymezení pojmů
2. Technické památky jako součást industriálního dědictví
3. Vybrané muzejní expozice
4. Ostatní památky spojené s dopravou
5. Význam pro cestovní ruch, marketing
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M., FORETOVÁ, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Grada Publishing, spol. s. r. o., Praha 2001
2. KOLEKTIV AUTORŮ: Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Nakladatelství Libri, Praha 2002
3. KYSELA, L.: Průvodce muzeem městské hromadné dopravy v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., Praha 2006
4. LACINA, K.: Management a marketing cestovního ruchu. Vysoká škola finanční a správní, o. p. s., Praha 2010
5. VOJTĚCHOVSKÝ, M.: ŠkodaAuto Muzeum - 100 let historie automobilů. Nakldatelství KANT, Praha 2005
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M., FORETOVÁ, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Grada Publishing, spol. s. r. o., Praha 2001
2. KOLEKTIV AUTORŮ: Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Nakladatelství Libri, Praha 2002
3. KYSELA, L.: Průvodce muzeem městské hromadné dopravy v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., Praha 2006
4. LACINA, K.: Management a marketing cestovního ruchu. Vysoká škola finanční a správní, o. p. s., Praha 2010
5. VOJTĚCHOVSKÝ, M.: ŠkodaAuto Muzeum - 100 let historie automobilů. Nakldatelství KANT, Praha 2005