Diplomová práce se zabývá videoartem, jako jednou z hlavních složek současného uměleckého proudu. Toto téma je ukotveno skrze nahlédnutí do historie. Práce se zabývá jedním ze znaků, kterým se vyznačují videa skupiny DMA a tou je absurdita. Téma absurdity je popsáno jak z historického hlediska, tak i v dílech uměleckých osobností. Součástí této práce je pedagogické zadání, ve kterém se snažím přiblížit videotvorbu školnímu prostředí. Tato práce také obsahuje praktickou část, ve které jsou rozepsané výstupy skupiny DMA.
Anotace v angličtině
This thesis deals video art, as one of the main components of contemporary artistic currents. This topic is anchored through insight into history. This work deals with one of features that characterizes the band´s videos DMA and that is absurd. Topic absurdity is described both from a historical perspective, as in the works of artists. This work teaching assignment, in which I try to bring video art school environment. This work also includes a practical part, which are broken down outputs of the DMA.
Klíčová slova
video, performance, absurdita, vizuální gramotnost, nová média, interpretace
Klíčová slova v angličtině
video, performance, absurdity, visual literacy, new media, interpretation
Rozsah průvodní práce
53 s. (61 251 zanků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá videoartem, jako jednou z hlavních složek současného uměleckého proudu. Toto téma je ukotveno skrze nahlédnutí do historie. Práce se zabývá jedním ze znaků, kterým se vyznačují videa skupiny DMA a tou je absurdita. Téma absurdity je popsáno jak z historického hlediska, tak i v dílech uměleckých osobností. Součástí této práce je pedagogické zadání, ve kterém se snažím přiblížit videotvorbu školnímu prostředí. Tato práce také obsahuje praktickou část, ve které jsou rozepsané výstupy skupiny DMA.
Anotace v angličtině
This thesis deals video art, as one of the main components of contemporary artistic currents. This topic is anchored through insight into history. This work deals with one of features that characterizes the band´s videos DMA and that is absurd. Topic absurdity is described both from a historical perspective, as in the works of artists. This work teaching assignment, in which I try to bring video art school environment. This work also includes a practical part, which are broken down outputs of the DMA.
Klíčová slova
video, performance, absurdita, vizuální gramotnost, nová média, interpretace
Klíčová slova v angličtině
video, performance, absurdity, visual literacy, new media, interpretation
Zásady pro vypracování
1)volba tématu, výtvarná média a strategie
2)studium odborné literatury
3)práce na teoretické části diplomové práce
4)práce na praktické části diplomové práce
5)prezentace výtvarného projektu
6)odevzdání textové části diplomové práce
Zásady pro vypracování
1)volba tématu, výtvarná média a strategie
2)studium odborné literatury
3)práce na teoretické části diplomové práce
4)práce na praktické části diplomové práce
5)prezentace výtvarného projektu
6)odevzdání textové části diplomové práce
Seznam doporučené literatury
1)Flusser, V.: Moc obrazu, Výtvarné umění 3-4, Praha, 1996
2)Gablik, S.: Selhala moderna?, Votobia, 1995
3)Fulková, M.,:Když se řekne...vizuální gramotnost.Výtvarná výchova, 2002
4)Morganová, P.: Akční umění, Votobia, 1999
5)Silverio, R.: Postmoderní fotografie, AMU, 2007
6)Grosenicková, U.: Ženy v umění 20. a 21. století. Slovart, 2004
Seznam doporučené literatury
1)Flusser, V.: Moc obrazu, Výtvarné umění 3-4, Praha, 1996
2)Gablik, S.: Selhala moderna?, Votobia, 1995
3)Fulková, M.,:Když se řekne...vizuální gramotnost.Výtvarná výchova, 2002
4)Morganová, P.: Akční umění, Votobia, 1999
5)Silverio, R.: Postmoderní fotografie, AMU, 2007
6)Grosenicková, U.: Ženy v umění 20. a 21. století. Slovart, 2004