Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá výchovnými styly a jejich vlivy na dítě.
Záměrem mé práce je zjistit jak ovlivňoval nebo ovlivňuje společenský systém vý-chovu v rodině.
Cílem práce je porovnat vlivy společenských systémů na výchovné styly rodin a od-vodit, který systém více působil na jedince a jeho kolektivní chování. A druhým cílem je popsat důsledky výchovného stylu rodiny na chování dítěte v mateřské škole.
Teoretická část je věnována činitelům ve výchově. Je tu popsáno dítě a jeho zvlášt-nosti, historie výchovy (oddělené od vyučování), druhy výchovných stylů a výchovné styly v zemích Evropské unie a USA. Jsou tu popsány vlivy na dětství v minulém i sou-časném společenském reţimu.
Praktická část popisuje výzkum k hypotézám, které zjišťují povinnosti současného dítěte předškolního věku a vliv výchovných stylů v rodinách na chování dítěte v mateř-ské škole.Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá výchovnými styly a jejich vlivy na dítě.
Záměrem mé práce je zjistit jak ovlivňoval nebo ovlivňuje společenský systém vý-chovu v rodině.
Cílem práce je porovnat vlivy společenských systémů na výchovné styly rodin a od-vodit, který systém více působil na jedince a jeho kolektivní chování. A druhým cílem je popsat důsledky výchovného stylu rodiny na chování dítěte v mateřské škole.
Teoretická část je věnována činitelům ve výchově. Je tu popsáno dítě a jeho zvlášt-nosti, historie výchovy (oddělené od vyučování), druhy výchovných stylů a výchovné styly v zemích Evropské unie a USA. Jsou tu popsány vlivy na dětství v minulém i sou-časném společenském reţimu.
Praktická část popisuje výzkum k hypotézám, které zjišťují povinnosti současného dítěte předškolního věku a vliv výchovných stylů v rodinách na chování dítěte v mateř-ské škole.
Anotace v angličtině
Abstrakt
This thesis deals with parenting styles and their effects on the child. The intention of my work is to determine how to affect or influence the social system of education in the family. The aim is to compare the effects of political regres to the educational style and de-duce witch political regime worked more on the individual behavior and which one worked to the collective behavior. A second objective is to describe the consequences of the educational style of the family to the child's behavior at nursery school. The theoretical part is devoted to the actors in education. It described the child and his specialty, the history of education (apart from teaching), educational styles and types of educational styles in the European Union and in the USA. It described the effects of past and present political regime to the childhood. The practical part describes the research to the hypothesis of the current requirement of preschool age and the influence of educational styles in families to the child's beha-vior at nursery school.
Klíčová slova
výchovné styly, rodina, chování dítěte, socialismus, demokracie
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá výchovnými styly a jejich vlivy na dítě.
Záměrem mé práce je zjistit jak ovlivňoval nebo ovlivňuje společenský systém vý-chovu v rodině.
Cílem práce je porovnat vlivy společenských systémů na výchovné styly rodin a od-vodit, který systém více působil na jedince a jeho kolektivní chování. A druhým cílem je popsat důsledky výchovného stylu rodiny na chování dítěte v mateřské škole.
Teoretická část je věnována činitelům ve výchově. Je tu popsáno dítě a jeho zvlášt-nosti, historie výchovy (oddělené od vyučování), druhy výchovných stylů a výchovné styly v zemích Evropské unie a USA. Jsou tu popsány vlivy na dětství v minulém i sou-časném společenském reţimu.
Praktická část popisuje výzkum k hypotézám, které zjišťují povinnosti současného dítěte předškolního věku a vliv výchovných stylů v rodinách na chování dítěte v mateř-ské škole.Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá výchovnými styly a jejich vlivy na dítě.
Záměrem mé práce je zjistit jak ovlivňoval nebo ovlivňuje společenský systém vý-chovu v rodině.
Cílem práce je porovnat vlivy společenských systémů na výchovné styly rodin a od-vodit, který systém více působil na jedince a jeho kolektivní chování. A druhým cílem je popsat důsledky výchovného stylu rodiny na chování dítěte v mateřské škole.
Teoretická část je věnována činitelům ve výchově. Je tu popsáno dítě a jeho zvlášt-nosti, historie výchovy (oddělené od vyučování), druhy výchovných stylů a výchovné styly v zemích Evropské unie a USA. Jsou tu popsány vlivy na dětství v minulém i sou-časném společenském reţimu.
Praktická část popisuje výzkum k hypotézám, které zjišťují povinnosti současného dítěte předškolního věku a vliv výchovných stylů v rodinách na chování dítěte v mateř-ské škole.
Anotace v angličtině
Abstrakt
This thesis deals with parenting styles and their effects on the child. The intention of my work is to determine how to affect or influence the social system of education in the family. The aim is to compare the effects of political regres to the educational style and de-duce witch political regime worked more on the individual behavior and which one worked to the collective behavior. A second objective is to describe the consequences of the educational style of the family to the child's behavior at nursery school. The theoretical part is devoted to the actors in education. It described the child and his specialty, the history of education (apart from teaching), educational styles and types of educational styles in the European Union and in the USA. It described the effects of past and present political regime to the childhood. The practical part describes the research to the hypothesis of the current requirement of preschool age and the influence of educational styles in families to the child's beha-vior at nursery school.
Klíčová slova
výchovné styly, rodina, chování dítěte, socialismus, demokracie
Teoretická část:
1. vymezení problému - hypotéza
a/socialistický systém formoval jedince VÍCE směrem k ostatním - než demokratický
b/na děti předškolního věku nejsou kladeny ŽÁDNÉ požadavky směrem k ostatním lidem
2. výchovné styly - historie - výchova u nás do r. 89 - vých.styly po r. 89
Prakt.část:
1. srovnání - vých.styly za socialismu kontra období budování demokratické a právní společnosti
2. pozorování dětí z rodin s různými vých.styly - důsledky v denní praxi
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
1. vymezení problému - hypotéza
a/socialistický systém formoval jedince VÍCE směrem k ostatním - než demokratický
b/na děti předškolního věku nejsou kladeny ŽÁDNÉ požadavky směrem k ostatním lidem
2. výchovné styly - historie - výchova u nás do r. 89 - vých.styly po r. 89
Prakt.část:
1. srovnání - vých.styly za socialismu kontra období budování demokratické a právní společnosti
2. pozorování dětí z rodin s různými vých.styly - důsledky v denní praxi
Seznam doporučené literatury
HORSKÝ, J., SELIGOVÁ, M. Rodina našich předků. 1. vyd. Praha: NLN,1997. 143s. ISBN 80-7106-195-6
WROBEL, A. Výchova a manipulace. 1.vyd. Praha: Grada, 2008. 200s. ISBN 978-80-247-2337-2
PEKAŘOVÁ, L. Jak žít a nezbláznit se. 1.vyd. Olomouc: Poznání, 2006.200s. ISBN 80-86606-49-X
KAST-ZAHN,A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize:pedagogicko-psychologický rádce pro rodiče. 1.vyd. Brno: Computer Press,a.s.,2007.198s. ISBN 978-80-251-1557-2
Seznam doporučené literatury
HORSKÝ, J., SELIGOVÁ, M. Rodina našich předků. 1. vyd. Praha: NLN,1997. 143s. ISBN 80-7106-195-6
WROBEL, A. Výchova a manipulace. 1.vyd. Praha: Grada, 2008. 200s. ISBN 978-80-247-2337-2
PEKAŘOVÁ, L. Jak žít a nezbláznit se. 1.vyd. Olomouc: Poznání, 2006.200s. ISBN 80-86606-49-X
KAST-ZAHN,A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize:pedagogicko-psychologický rádce pro rodiče. 1.vyd. Brno: Computer Press,a.s.,2007.198s. ISBN 978-80-251-1557-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila přítomné, za pomoci posteru, s tezemi své bakalářské práce. Poté byl v nepřítomnosti přečten posudek vedoucího práce. Následně oponentka práce, dr. Šikulová, přečetla svůj posudek. Spíše formou rozhovoru oponentka práce poukazovala na zásadní pochybení při vzniku a tvorbě práce. Její doporučení: vybrat jasné a konkrétní téma a tomu se věnovat.