Cílem této bakalářské práce je zavedení nového motivačního systému odměňování zaměstnanců v malé firmě. V úvodní teoretické části představím hlavní sociologicko-psychologické poznatky k utváření lidské osobnosti. Následně uvedu teoretické modely přístupu k tvorbě motivačních programů.
V praktické části je pro malou rodinnou firmu zpracována analýza personální činnosti včetně stávajícího motivačního systému odměňování. Na základě analýzy a dotazníkového šetření, které jsem v organizaci provedla jsem poté stanovila základy motivačního programu především pro obchodní zástupce.
V závěru jsem s odstupem času dotazníkové šetření opakovala a dosažené výsledky porovnala.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to introduce a new incentive pay system for employees in a small business. In the introductory theoretical part I present the main socio-psychological knowledge to the shaping of human personality. Then I bring the theoretical models of access to work incentive programs.
In the practical part there is prepared an analysis of the current staff activities, including incentive pay systema for this small family firm . Based on the analysis and questionnaire survey which was conducted in the organization,then I set the foundations of an incentive program for business representatives.
Finally, with hindsight, I repeated the survey and compared the results .
Klíčová slova
teorie lidského chování, potřeby, motivace, analýza, dotazník, odměňování, cíle, korekce
Klíčová slova v angličtině
theory of human behavior, needs, motivations, analysis, questionnaire, remuneration, goals, correction
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zavedení nového motivačního systému odměňování zaměstnanců v malé firmě. V úvodní teoretické části představím hlavní sociologicko-psychologické poznatky k utváření lidské osobnosti. Následně uvedu teoretické modely přístupu k tvorbě motivačních programů.
V praktické části je pro malou rodinnou firmu zpracována analýza personální činnosti včetně stávajícího motivačního systému odměňování. Na základě analýzy a dotazníkového šetření, které jsem v organizaci provedla jsem poté stanovila základy motivačního programu především pro obchodní zástupce.
V závěru jsem s odstupem času dotazníkové šetření opakovala a dosažené výsledky porovnala.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to introduce a new incentive pay system for employees in a small business. In the introductory theoretical part I present the main socio-psychological knowledge to the shaping of human personality. Then I bring the theoretical models of access to work incentive programs.
In the practical part there is prepared an analysis of the current staff activities, including incentive pay systema for this small family firm . Based on the analysis and questionnaire survey which was conducted in the organization,then I set the foundations of an incentive program for business representatives.
Finally, with hindsight, I repeated the survey and compared the results .
Klíčová slova
teorie lidského chování, potřeby, motivace, analýza, dotazník, odměňování, cíle, korekce
Klíčová slova v angličtině
theory of human behavior, needs, motivations, analysis, questionnaire, remuneration, goals, correction
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza a zavedení motivačního systému odměňování pro obchodní zástupce ve specifické obchodní a servisní firmě.
Struktura (obsah) práce:
1. Analýza potřeb zaměstnanců z teoretického hlediska
2. Výběr možných motivačních programů
3. Analýza personální práce ve firmě
4. Výběr a uspořádání motivačního programu odměňování pro zaměstnance dané firmy
5. Zhodnocení výsledků motivačního programu
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza a zavedení motivačního systému odměňování pro obchodní zástupce ve specifické obchodní a servisní firmě.
Struktura (obsah) práce:
1. Analýza potřeb zaměstnanců z teoretického hlediska
2. Výběr možných motivačních programů
3. Analýza personální práce ve firmě
4. Výběr a uspořádání motivačního programu odměňování pro zaměstnance dané firmy
5. Zhodnocení výsledků motivačního programu
Seznam doporučené literatury
1. BEDRNOVÁ,E.,NOVÝ,I.: Psychologie a sociologie řízení. Management Press, Praha 2002
2. DVOŘÁKOVÁ,Z.: Personální řízení 1. VŠE v Praze, Praha 2001
3. KLEIBL, J.: Personální řízení 2, část 2. VŠE v Praze, Praha 2002
4. KOUBEK,J.: Personální řízení 2, část 1. VŠE v Praze, Praha 2002
5. LYKOVÁ,J.: Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. Grada, Praha 2002
6. SYNEK,M.: Podniková ekonomika. C.H.Beck, Praha 2002
7. VEBER,J.: Management. Management Press, Praha 2002
Seznam doporučené literatury
1. BEDRNOVÁ,E.,NOVÝ,I.: Psychologie a sociologie řízení. Management Press, Praha 2002
2. DVOŘÁKOVÁ,Z.: Personální řízení 1. VŠE v Praze, Praha 2001
3. KLEIBL, J.: Personální řízení 2, část 2. VŠE v Praze, Praha 2002
4. KOUBEK,J.: Personální řízení 2, část 1. VŠE v Praze, Praha 2002
5. LYKOVÁ,J.: Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. Grada, Praha 2002
6. SYNEK,M.: Podniková ekonomika. C.H.Beck, Praha 2002
7. VEBER,J.: Management. Management Press, Praha 2002