Předmět: Obchodní politika

« Zpět
Název předmětu Obchodní politika
Kód předmětu UTM/PV008
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vysloužilová Daniela, Ing. Ph.D.
  • Sellner Karel, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
1. Strategie obchodní jednotky, jejich pozice a rozmísťování. Pozice obchodování v organizaci. 2. Vztah mezi marketingem a nákupem a prodejem. Dělba práce a spolupráce. Teorie prodeje, kupní proces, psychologické faktory v teorii prodeje a nákupu. 3. Cyklus prodeje, etapy prodeje, dynamické řízení obchodních činností, obchodní síla a přitažlivost trhu 4. Maloprodej a velkoprodej 5. Rizikové faktory obchodních činností, obchodní taktika, vliv trhu. 6. Obchodní komunikace, obchodní korespondence, informace 7. Obchodní činnosti a jejich plánování, analýza obchodu, definice cílů 8. Komunikace v obchodní činnosti, interview, obchodní zprávy, definice problému, příprava pracovního plánu, analýza dat, prezentace 9. Vizuální podpora obchodních činností 10. Obchodní dokumentace 11. Etika a právo v obchodních činnostech. Obchodní právo. 12. Zahraniční obchod, požadavky, předpoklady úspěchu, organizace

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s podstatou obchodní činnosti a řízením prodeje. Dále se zabývá podmínkami, formami a strukturou obchodních činností a vztahy mezi jednotlivými subjekty. Cílem je poskytnutí poznatků o podmínkách obchodní činnosti a zákonitostech, seznámit s legislativou v dané oblasti.
Student získá základní informace o podstatě obchodní činnosti podniku a řízení prodeje. Student si osvojí základní znalosti a dovednosti zpracováním zadaných úloh.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Futrell, Ch. Fundamentals of Selling. 3rd ed.. 1990.
  • Gretz, K.F., Drozdeck, S.R. Psychologie prodeje.. 1990.
  • Jobber, D., Lancester, G. Selling and Sales Management. 4th ed.. 1997.
  • Vysušil, J. Optimální cena - odraz správné kalkulace..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr