Název předmětu | Strojírenská technologie |
---|---|
Kód předmětu | UTM/PU207 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 6 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Výroba tekutého kovu a s tím související problematika, železné a neželezné kovy. 2. Podstata slévání, základní pojmy, teoretické základy. 3. Druhy slévárenských technologií. 4. Podstata tváření, klasifikace a teoretické základy. 5. Druhy tvářecích technologií. 6. Podstata svařování, základní pojmy, teoretické základy. 7. Druhy svařovacích technologií 8. Technologie pájení, fyzikální podstata a základní pojmy. 9. Podstata obrábění, klasifikace a teoretické základy. 10. Druhy obráběcích technologií. 11. Koroze a protikorozní ochrana povrchu materiálu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je podat základní přehled o podstatě (klasifikaci) výrobních strojírenských technologií. Nejprve jsou představeny slévárenské a tvářecí technologie. Dále jsou posluchači seznámeni se základy svařování/pájení, následuje pak seznámení s technologiemi obrábění. Součástí předmětu je rovněž popis výhod a nevýhod jednotlivých technologií, včetně jejich posouzení z hlediska ekologického a ekonomického, s důrazem na odlišnosti pro jednotlivé skupiny materiálů. Závěrem je podán stručný přehled základních způsobů ochrany kovových povrchů před korozním působením.
Orientace ve strojírenských technologiích a jejich možnostech Znalost vlastností vyrobených polotovarů Znalost podstaty výrobních metod a možnosti vzájemné záměny |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|