Předmět: Obchodní cizí jazyk

« Zpět
Název předmětu Obchodní cizí jazyk
Kód předmětu USE/KY026
Organizační forma výuky Společná konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bartoníček Martin, Mgr.
  • Místecká Soňa, PaedDr.
  • Čechalová Pavla, Mgr.
Obsah předmětu
Kurz zahrnuje všechny podstatné složky jazykové výuky: ústní a písemné vyjadřování, porozumění, nácvik výslovnosti a čtení, obchodní slovní zásobu v rámci témat: 1. Visiting a company / Marktwirtschaft 2. When dreams became a business / Unternehmen und seine Probleme 3. Feeling Changes / Pläne und Änderungen in der Wirtschaft 4. Money Talks / Bankwesen und Finanzwesen 5. Business Communication / Handelskommunikation

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět rozvíjí základní témata a obraty používané v ekonomické a obchodní praxi. Zabývá se také oblastí obchodní korespondence a reáliemi jazyka. Základní cíle: - zvládnutí slovní zásoby obchodního jazyka - překlad a volná interpretace odborných témat - rozvoj schopnosti komunikace
Studující si osvojí zhruba 100 slov a slovních spojení odborné obchodní terminologie týkající se struktury a fungování obchodních společností včetně jejích poboček. K dané terminologii také patří názvy jednotlivých oddělení, pracovních pozic, pracovní náplň atd. Studenti dokážou prezentovat společnost, popisovat její strategie a historický vývoj. Dále budou schopni napsat úvodní dopis, ve kterém budou moci představit společnost, napsat vlastní životopis. K požadované terminologii také patří slovesa popisující rozdíly a změny v prodeji zboží, v cenách, nabídce a poptávce, změny v zisku a ztrátě. Studenti budou schopni vyjadřovat a obhajovat svůj názor (souhlas, nesouhlas) a také poradit v obchodní situaci. Naučí se psát různé druhy obchodních dopisů a odpovídat na ně. Budou schopni telefonicky komunikovat s klienty a vedoucími společností. Naučí se číst a rozumět smlouvě a jejím podmínkám a také psát návrh smlouvy.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Becker N., Braunert J., Schlenker W. Unternehmen Deutsch, Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2005.
  • Filatová, O. English for Midwifery Students. 2017, studijní texty.
  • Michňová, I. Buisness Deutsch, Grada, Praha 2006.
  • Michňová, I. Deutsch im Beruf. GRADA, Praha 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr