|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: 1. Pedagogika jako věda. 2. Historický vývoj pedagogiky. 3. Edukační teorie. 4. Edukační modely. 5. Sociokulturní aspekty edukace. 6. Edukační proses. Posuzování v edukačním procesu. 7. Organizační formy edukace. Témata cvičení: 1. Didaktické metody. 2. Didaktické pomůcky. 3. Prezentace edukačních programů. 4. Prezentace edukačních programů. 5. Prezentace edukačních programů. 6. Prezentace edukačních programů. 7. Prezentace edukačních programů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který je zaměřen na získání poznatků o významu obecné pedagogiky jako integrující disciplíny pro záměrné vedení výchovně vzdělávacího procesu zejména v oblasti vzdělávání dospělých. Studenti se seznámí se základy didaktiky a jejího využití v edukačním procesu s využitím aktivizačních metod a současně při působení zdravotnického záchranáře na účastníky kvalifikačního a celoživotního vzdělávání. Cílem předmětu je poskytnout studentům poznatky z oboru pedagogiky a didaktiky tak, aby byl student schopen se orientovat v teoretických znalostech oboru a mohl tyto poznatky využít v rámci své edukační činnosti u pacienta, jeho blízké i komunitu. Studenti si osvojí znalosti o podmínkách, procesech, formách a metodách edukace jako základních krocích edukačního procesu a jeho praktické aplikaci nejen u pacientů, ale i u dalších členů rodiny i zdravotnického týmu.
Odborné znalosti: Student umí vysvětlit vztahy mezi edukačním procesem a ošetřovatelským procesem. Je schopen definovat edukaci primární, sekundární, terciární a vyjmenovat kompetence všeobecné sestry v roli edukátorky. Odborné dovednosti: Student je schopen realizovat edukační proces u konkrétního pacienta v reálném prostředí a umí vést dokumentaci o zrealizované edukaci. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Zápočet ? prezentace vlastního edukačního programu
|
|
Doporučená literatura
|
-
DUŠOVÁ, B.; HERMANNOVÁ, M.; JANÍKOVÁ, E. a SALOŇOVÁ, R. Edukace v porodní asistenci. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0836-7..
-
MUSIL, R. Pedagogika: pro střední pedagogické školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Informatorium, 2022. ISBN 978-80-7333-144-3..
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7..
|