Předmět: Základy pedagogiky a edukace

« Zpět
Název předmětu Základy pedagogiky a edukace
Kód předmětu KZR/ZER2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zemanová Miroslava, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1.Pedagogika jako věda. 2.Vymezení didaktiky. 3.Didaktické metody I. 4.Didaktické metody II. 5.Didaktické zásady. 6.Edukační proces. 7.Organizační formy edukace. Témata seminářů: Prezentace edukačních programů

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který je zaměřen na získání poznatků o významu obecné pedagogiky jako integrující disciplíny pro záměrné vedení výchovně vzdělávacího procesu zejména v oblasti vzdělávání dospělých. Studenti se seznámí se základy didaktiky a jejího využití v edukačním procesu s využitím aktivizačních metod a současně při působení radiologického asistenta na účastníky kvalifikačního a celoživotního vzdělávání Cílem předmětu je poskytnout studentům poznatky z oboru pedagogiky a didaktiky tak, aby byl student schopen se orientovat v teoretických znalostech oboru a mohl tyto poznatky využít v rámci své edukační činnosti u pacienta/klienta, jeho blízké i komunitu. Studenti si osvojí znalosti o podmínkách, procesech, formách a metodách edukace jako základních krocích edukačního procesu a jeho praktické aplikaci nejen u pacientů/klientů, ale i u dalších členů rodiny i zdravotnického týmu.
Odborné znalosti: Student umí vysvětlit význam dodržování didaktických zásad při realizaci edukace. Je schopen definovat edukaci primární, sekundární, terciární a vyjmenovat kompetence radiologického asistenta v roli edukátora. Odborné dovednosti: Student je schopen realizovat edukační proces u konkrétního pacienta v reálném prostředí a umí vést dokumentaci o zrealizované edukaci. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet - prezentace vlastního edukačního programu
Doporučená literatura
  • JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada publishing. 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
  • NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošstrovateľstve. Martin: Osveta: 2012. ISBN 978-80-8063-321-9. ISBN 978-80-8063-321-.
  • SKALKOVÁ , J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
  • VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada publishing.2012. ISBN 978-80-247-3357-9.. ISBN 978-80-247-3357-9.
  • ZORMANOVÁ, L. Didaktika dospělých. Praha: Grada, 2017. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0051-4..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr