| Název předmětu | Technické dovednosti v urgentní medicíně |
|---|---|
| Kód předmětu | KZR/TDZ5 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata seminářů: (2 hod./týden) 1. Zajištění průchodnosti dýchacích cest. 2. Urgentní koniotomie a koniopunkce. 3. Neinvazivní vyšetření pacienta v kontextu ABCDE přístupu. 4. Invazivní monitorace. Elektroimpulsoterapie a defibrilace. 5. Imobilizace pacienta. Práce s ventilátorem. 6. Thorakostomie a jiné metody dekomprese tenzního pneumothoraxu. 7. Intraoseální vstupy. Periferní cévní přístupy. Centrální cévní přístupy. 8. Point of care testing. V tomto předmětu jsou v rámci simulační výuky řešeny klinické stavy s kompletním zajištěním pacienta s urgentním stavem.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Předmět je koncipován jako praktický. Cílem předmětu je zvýšit praktické dovednosti studentů v provádění neinvazivních a invazivních výkonů v urgentní medicíně. Dále je cílem předmětu zvýšení odborných znalostí v ovládání přístrojové techniky používané v prostředí urgentní medicíny.
Odborné znalosti: Student si osvojí teoretické znalosti nutné k praktickému provedení jednotlivých výkonů a k ovládání přístrojové techniky dostupné v urgentní medicíně. Odborné dovednosti: Student si zvýší praktické dovednosti v provádění jednotlivých úkonů a při ovládání přístrojové techniky v urgentní medicíně, které získal v ostatních předmětech během studia. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou
Min. 85% účast na seminářích |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|