1.Úvod do problematiky, smysl EVVO (ekologické výchovy, vzdělávání a osvěty), zařazení EVVO do systému výchovy a vzdělávání, vymezení pojmu EV (ekologická výchova). 2. Z historie EVVO 3. Právní a ekonomické prostředí pro zajištění EV v ČR, v kraji a v obci. 4. EVVO v naší výchovně-vzdělávací soustavě 5. EVVO mimo školu, význam občanských sdružení pro šíření ekologické gramotnosti, sítě ekocenter v ČR. 6. EVVO ve státní správě a samosprávě. 7. Metody, formy a pomůcky k EVVO. 8. Globální výchova, zdravý životní styl. 9. Vliv médií na stav a úroveň ekologické gramotnosti ve veřejnosti. 10. MA 21 a udržitelný rozvoj. 11. EVVO v zahraničí. Absolvent se orientuje v historickém vývoji EVVO. Naučí se připravit výukový program pro různé stupně vzdělávání. Získá přehled o dění v této oblasti ve svém regionu. Znalosti Student: (i) zná základní pojmy z oblasti ekologické výchovy, (ii) zná základní souvislosti mezi pojmy z ekologické výchovy, (iii) rozumí organizacím a prostředkům ekologické výchovy (iiii) rozumí filosofii výchovy. Dovednosti Student: (i) umí organizovat ekologicko-výchovné aktivity, (ii) umí samostatně přemýšlet a hledat souvislosti.
|
-
Čáp J. Psychologie výchovy a vyučování. Karolinum Praha, 1993. 1993.
-
Háková I., Kulich J., Čeřovský J. Ekologická výchova a práce s veřejností v národních parcích a chráněných krajinných oblastech. Správa Krkonošského národního parku, 1994. 1994.
-
Hederer J. Životní prostředí a výchova. Portál Praha, 1994. 1994.
-
Keller J. Přemýšlení s Josefem Vavrouškem. G plus G Praha, 1995. 1995.
-
Kvasničková D. a kol. Ekologické vzdělávání a výchova v současné době. ABF, 1994. 1994.
-
Kvasničková D. Příprava odborníků pro péči o životní prostředí na vysokých školách. Československá společnost pro životní prostředí a MŽP ČR., 1992. 1992.
-
Moldan B. Životní prostředí a globální perspektiva. Karolinum Praha.. 1994.
|