Vyučující
|
-
Lörincz Miroslav, MgA. DiS.
-
Slejšková Váradiová Markéta, MgA. ArtD.
-
Semecká Lada, doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní setkání, seznámení s provozem modelovny 2. Nástin semestrálních úkolů; principy odnímání a přidávání hmoty. 3. Studie reliéfní struktury, její rozbor. 4. Studie reliéfní struktury, její rozbor. 5. Studie reliéfní struktury, její rozbor. 6. Ateliérová studie: biomorfní motivy, její rozbor. 7. Ateliérová studie: biomorfní motivy, její rozbor. 8. Ateliérová studie: biomorfní motivy, její rozbor. 9. Ateliérová studie: geometrizující tendence, její rozbor. 10. Ateliérová studie: geometrizující tendence, její rozbor. 11. Ateliérová studie: geometrizující tendence, její rozbor. 12.-13. Prezentace, rozbor a klasifikace pracovní činnosti studenta a jeho díla.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Výtvarné techniky III / Prostorová tvorba Povinná výuka Prostorové tvorby jako discipliny bytostně spjaté s uměleckou praxí, respektuje klasickou skladbu vysokoškolské výuky výtvarných oborů. Koncepce tohoto kurzu nesleduje pouze respekt k řemeslu a tradici, ale odráží i aktuálně vnímané nebezpečí vyhasínání spoje mozek - ruka v úchopovém gestu - tradiční nástroj modelující objem a strukturu povrchu hmotného uměleckého díla. Toto pojetí představuje nosný základ, umožňující studentům setkat se s fyzickým prožitkem tvorby v reálném čase, v přirozeném měřítku a proporčním vztahu k prostoru, v němž se nachází. Od studentů se tedy požaduje jak konceptuální, tak ale i reálná fyzická aktivita a vnímání sochařského gesta vedoucího ke stimulaci tvůrčí inspirace, k osvojení proporcí, konstrukce, stavby modelu, k vyjádření charakteru materiálu, k osvojení si různých technik modelování, techniky pozorování, vnímání objektu, perspektivy i třídění informací.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
Doporučená literatura
|
-
Eco,Umberto. Dějiny krásy.. Praha: Argo, 2005.
-
Eco,Umberto. Dějiny ošklivosti. Argo, 2015.
-
Gombrich, E. H. Příběh umění. Argo, 2006.
-
Gombrich, E. H. Umění a iluze. Argo, 2019.
-
Lévi-Strauss, Claude. Mythologica II. Od medu k popelu. Argo, 2006.
-
Lévi-Strauss, Claude. Strukturální antropologie II.. Argo, 2007.
-
Moore, H. Plastiky a myšlenky kolem nich. Odeon, Praha, 1995.
-
SZUNYOGHY, András; FEHÉR, György. Anatomie pro výtvarníky - Člověk. Slovart, 2013.
|