|
Vyučující
|
-
Machová Adéla, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Značka jako komunikační nástroj a její hodnota. 2. Chování zákazníka, jeho motivace a predispozice. 3. Strategie cíleného marketingu, fáze. 4. Segmentace zákazníků a určení relevantních kritérií. 5. Targeting, efektivní zacílení marketingové strategie. 6. Positioning, repositioning a rebranding, postojová orientace. 7. Marketingová situační analýza a tvorba marketingových cílů. 8. Marketingový výzkum, projekt a cíle. 9. Kvantitativní marketingový výzkum a jeho metody. 10. Kvalitativní marketingový výzkum a jeho metody. 11. Marketingové plánování ve vazbě na řízení organizace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Výuka navazuje na znalost základních marketingových kategorií a soustředí se na hlubší poznání specifických marketingových nástrojů, metod a strategií, zejména v oblasti umění a kultury. V souvislosti s praktickou přípravou se budou studenti věnovat jednotlivým oblastem integrované marketingové komunikace a zejména komunikačnímu mixu a jeho trendům. Aktivně se budou podílet na výzkumu trhu, procesu marketingového plánování a týmové tvorbě reklamní kampaně. V rámci širokého uplatnění se seznámí se specifiky marketingu na různých trzích, souvisejících s jejich studijním zaměřením. Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni se zapojit do týmového řešení marketingových úkolů organizace, ale i samostatně provádět základní marketingovou činnost, analyzovat marketingovou situaci menší instituce, provádět marketingový výzkum, podílet se na stanovování marketingových cílů a strategií, spolupracovat v rámci integrované marketingové komunikace. Získané znalosti a umělecká kreativita jim umožní se vhodně začlenit do marketingové činnosti nejen reklamních aj. agentur, ale veškerých komerčních i nekomerčních organizací, popř. zvládnout samostatné tržní uplatnění.
Student je schopen podrobně popsat marketingové nástroje a principy jejich fungování. Dovede srovnat základní systémy marketingového mixu a vysvětlit vhodnost jejich aplikace. Umí zdůvodnit význam interních a externích faktorů marketingového prostředí. Umí vysvětlit úlohu značky a jejího positioningu . Umí popsat základní metody a nástroje marketingového výzkumu a vysvětlit strategii cíleného marketingu a orientace na zákazníka. Dovede vysvětlit podstatu segmentace a její principy. Student umí popsat tvorbu marketingového plánu.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Vlastní tvůrčí práce - zpracování bodového scénáře marketingového přístupu k trhu na příkladu fiktivní firmy - podle konkrétního zadání
|
|
Doporučená literatura
|
-
Frey, P. To nejlepší z nových trendů. Praha, Management Press, 2008.
-
JOHNOVÁ R., ČERNÁ J. a kol. Arts Marketing, Marketing umění a kulturního dědictví. Praha: VŠE, OECONOMICA, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.
-
Karlíček, M. a kol. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha, Grada Publishing, 2016.
-
Karlíček, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013.
-
Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha, Grada Publishing, 2007.
-
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Levinson, J. C. Guerilla marketing. Brno, Computer Press, 2009.
-
Tahal, R. Marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing, 2017.
-
Tomandl, J. Jak účinně oslovit média. Brno, Computer Press, 2011.
-
Vysekalová, J. Emoce v marketingu. Praha, Grada Publishing, 2014.
|