|
Vyučující
|
-
Machová Adéla, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Marketing jako proces, provázanost marketingových činností. 2. Tržní koncepce a jejich uplatnění, typy trhů. 3. Mix marketingových nástrojů v závislosti na marketingových cílech. 4. Marketingové prostředí organizace, vztahy a vazby na trhu. 5. Marketingové pojetí produktu, specifika nehmotného produktu. 6. Cenové strategie a jejich uplatnění v tržních podmínkách. 7. Distribuce produktu v místě a čase, dostupnost. 8. Propagace a nástroje placené komunikace, marketingové trendy. 9. Publicita, nástroje a strategie neplacené komunikace. 10. Reklamní kampaň a její tvorba, soutěže. 11. Komunikační proces, sdělení, kreativita, média. 12. Prezentace a její typy, obsah, pravidla, nácvik. 13. Tvorba, prezentace a obhajoba vlastní reklamní kampaně.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Výuka navazuje na znalost základních marketingových kategorií a soustředí se na hlubší poznání specifických marketingových nástrojů, metod a strategií, zejména v oblasti umění a kultury. V souvislosti s praktickou přípravou se budou studenti věnovat jednotlivým oblastem integrované marketingové komunikace a zejména komunikačnímu mixu a jeho trendům. Aktivně se budou podílet na výzkumu trhu, procesu marketingového plánování a týmové tvorbě reklamní kampaně. V rámci širokého uplatnění se seznámí se specifiky marketingu na různých trzích, souvisejících s jejich studijním zaměřením. Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni se zapojit do týmového řešení marketingových úkolů organizace, ale i samostatně provádět základní marketingovou činnost, analyzovat marketingovou situaci menší instituce, provádět marketingový výzkum, podílet se na stanovování marketingových cílů a strategií, spolupracovat v rámci integrované marketingové komunikace. Získané znalosti a umělecká kreativita jim umožní se vhodně začlenit do marketingové činnosti nejen reklamních aj. agentur, ale veškerých komerčních i nekomerčních organizací, popř. zvládnout samostatné tržní uplatnění.
Po úspěšném absolvování kurzu student umí vysvětlit, co je to marketing a jaká rozhodnutí musí marketéři činit. Je schopen identifikovat marketingové hrozby a příležitosti v reálných tržních situacích. Dovede analyzovat konkurenční prostředí firmy a navrhnout vhodnou strategii. Je schopen aplikovat marketingové trendy pro aktuální situaci na trhu. Student umí vysvětlit základní principy účinnosti komunikačních kampaní a rozlišit funkčnost jednotlivých komunikačních nástrojů. Dovede navrhnout komunikační kampaň dle klientského briefu a umí zdůvodnit svůj návrh komunikační kampaně.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Písemné zpracování odborné analýzy na zadané téma z aktuální praxe současného marketingového chování firem na českém trhu
|
|
Doporučená literatura
|
-
Frey, P. To nejlepší z nových trendů. Praha, Management Press, 2008.
-
JOHNOVÁ R., ČERNÁ J. a kol. Arts Marketing, Marketing umění a kulturního dědictví. Praha: VŠE, OECONOMICA, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.
-
Karlíček, M. a kol. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha, Grada Publishing, 2016.
-
Karlíček, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013.
-
Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha, Grada Publishing, 2007.
-
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Levinson, J. C. Guerilla marketing. Brno, Computer Press, 2009.
-
Tahal, R. Marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing, 2017.
-
Tomandl, J. Jak účinně oslovit média. Brno, Computer Press, 2011.
-
Vysekalová, J. Emoce v marketingu. Praha, Grada Publishing, 2014.
|