|
Vyučující
|
-
Labudová Michaela, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Vymezení rámcového tématu bakalářské práce. 3.-4. Koncepce a struktura (obsahy a cíle). 5.-7. Tvůrčí zdroje; vytváření kreativních cloudů a mentálních map. 8.-10. Rešerše pramenů. 11.-12. Ověřování stanovených hypotéz, nosnosti tématu, průběžné konzultace. 13. Představení projektu bakalářské práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
Babák, P. a kol. Proto. Quick brown fox juks over the lazy dog. UMPRUM, 2013.
-
Kočička, Blažek. Praktická typografie. Computer Press, Praha, 2001.
-
kolektiv autorů. A History of Graphic Design. Gestalten, 2011.
-
Kolektiv autorů. Čeština, jak ji znáte i neznáte. Academia, 1996.
-
Michl, J. a kol. Nefoťte před knihovnou. UMPRUM, 2012.
-
Ogilvy, David. Zpověď muže, který umí reklamu. Pragma, 2004.
-
Poulin, Richard. Jazyk grafického designu. Slovart, 2012.
-
Samara, Timothy. Grafický design - Základní pravidla a způsoby jejjich porušování. Slovart, 2016.
-
Sylvestrová, M.; Bartelt, D. Český filmový plakát 20. století. Moravská galerie v Brně, 2004.
-
Toscani, Olivero. Reklama je jen navoněná zdechlina. Slovart, 1996.
-
Twemlowová, A. K čemu je grafický design. Slovart, 2008.
|