|
Vyučující
|
-
Slejška Michal, doc. ak. mal.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Vyhodnocení rámcového tématu bakalářské práce. 3. Upřesnění koncepce a struktury (obsahy a cíle). 4. Vyhodnocení míry rozpracovanosti celku. 5.-7. Realizace dílčích studií. 8.-9. Propojování dílčích výstupů do vyšších, komplexnějších celků. 10. Ověřování funkční struktury celku, průběžné konzultace. 11. Představení konceptu bakalářské práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, Helen. Graphic design Theory: readings from the field. New York: Princeton Architectural Press, 2009.
-
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby. Estetika, Praha, 1964.
-
Garr, Reynolds. Prezentace a zen. Zoner Press Brno, 2009.
-
Hillner, Matthias. Virtual typography. Lausanne, Switzerland: AVA Publishing, 2009.
-
Hoeks, Henk and Ewan Lentjes. The Triumph of Typography: Culture. Communication. New Media. London: Lannoo Publishers, 2015.
-
Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Computer press, 2000.
-
Kolektiv autorů. Graphic design: Now in production. NY: Walker Art Center/Cooper-Hewitt National Design Museum, 2011.
-
Lupton, Ellen. Thinking with typ: a critical guide for designers, writers, editors, students. New York: Princeton Architectural Press, 2010.
-
Martens, Karel; Jaap van Triest & Robin Kinross (ed.). Printed matter = Drukwerk. London: Hyphen Press, 2010.
-
Muzika, František. Krásné písmo. Paseka, 2005.
-
PECINA, M. Knihy a typografie. Brno, 2011.
-
Poynor, Rick. Design without boundaries: visual communication in transition. London: Booth-Clibborn, 1998.
-
Poynor, Rick. No more rules: graphic design and postmodernism. Mini ed. London: Laurence King, 2013.
|