|
Vyučující
|
-
Fanta Marek, MgA.
-
Barek Daniel, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Základní parametry (bitmapové a vektorové obrazy, velikost, rozlišení, barevné prostory, formáty atd.). 2. Základní postupy a procesy při práci s elektronickými obrazy, představení softwarů používaných při práci s 2D grafikou a počítačovou typografií, nastavení profilů a prostředí atd. 3. Vektorová grafika a její zpracování - Adobe Illustrator, představení prostředí a nástrojů. 4. Adobe Illustrator praktické cvičení - vytváření vektorů a práce s nimi. 5. Adobe Illustrator praktické cvičení - práce s vektorovými objekty. 6. Adobe Illustrator praktické cvičení - samostatné zadání. 7. Adobe Illustrator praktické cvičení - samostatné zadání. 8. Adobe Illustrator praktické cvičení - samostatné zadání - odevzdání výstupu. 9. Bitmapová grafika, její zpracování - Adobe Photoshop, prostředí a nástroje, vytváření a nakládání s dokumenty. 10. Adobe Photoshop praktické cvičení - vytváření výběrů a základní úpravy obrazů. 11. Adobe Photoshop praktické cvičení - montáže, retuše, úpravy a další zpracování bitmapových obrazů. 12. Adobe Photoshop praktické cvičení - nedestruktivní úpravy obrazů (práce s vrstvami, vrstvami úprav, inteligentními objekty atd.) 13. Adobe Photoshop praktické cvičení - práce s maskami, úpravy digitálních obrazů, tisk a export z programu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět je určen pro studenty prvního ročníku specializace Grafický design. Je zaměřen na ukotvení jejich znalostí a zajištění základní gramotnosti a praktických dovedností v oblasti práce s elektronickými obrazy, typografií a dokumenty v 2D prostoru. Předmět kombinuje přednášky a praktická cvičení. Cílem přednášek je obeznámit studenty s terminologií, se základními parametry vektorových a bitmapových obrazů, pracovními nástroji (softwary), dále pak s postupy při vytváření, zpracování elektronických a tištěných výstupů. V praktických cvičeních je věnována pozornost celému procesu tvorby od návrhu, přes volbu optimálních nástrojů, přes pracovní proces až k finálnímu exportu ve vztahu k určení dokumentu. Výuka probíhá v základních 2D grafických programech: Adobe Illustrator, Photoshop, Indesign, okrajově je pak zmíněna správa písem, obrazů a Acrobat.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
ANTON, K. K.; CRUISE, J. Adobe InDesign CC. Computer Press, 2017.
-
Dvořáková, Z. DTP a předtisková příprava. Computer Press, 2012.
-
FAULKNER, Andrew; ChAVEZ, Conrad. Adobe Photoshop CC: oficiální výukový kurz. Computer Press, Brno, 2016.
-
Hume, Robert. Fashion and textile design with Photoshop and Illustrator: professional creative practice. London; Oxford; New York; New Delhi; Sydney: Fairchild Books, an imprint of Bloomsbury Publishing In, 2016.
-
Kočička, Pavel. CMS - Color Management System. Grafie CZ, Praha, 2003.
-
Kočička, Pavel. Praktická typografie 2. Computer Press, 2004.
|