Předmět: Ateliér a dílny IV

« Zpět
Název předmětu Ateliér a dílny IV
Kód předmětu KVK/833
Organizační forma výuky Ateliér + Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Četnost výuky každý akademický rok
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Uchytil Adam, MgA.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Ateliér Grafický design I. se profiluje v širokém spektru grafických a vizuálních aktivit oboru grafického designu od plakátu, typografie, knižní tvorby a ilustrace, přes tvorbu webových stránek, animací až ke komplexnímu zpracování celkové image firem a akcí, a prolínání do oblastí s prací grafického designéra souvisejících, jako je role grafiky v architektuře a průmyslovém designu. Především je ale cílem vychovávání osobností grafiků-projektantů. Grafik-projektant je schopen vytvářet samotný projekt, zakázku a hledat roli grafického designu ve společnosti. Je schopen celý projekt kreativně připravit, nalézt samotného klienta nebo vytvořit společenskou poptávku, koordinovat realizaci a mnohdy i samotné finanční zdroje pro projekt. Absolventi nacházejí uplatnění ve vlastních samostatných tvůrčích studiích, jako kreativní pracovníci reklamních agentur nebo jako pedagogové středních uměleckých škol.
Po absolvování prvního semestru magisterského studia ateliéru Grafický design 1, umí student samostatně přistupovat k zvolenému nebo zadanému semestrálnímu úkolu. Umí si zpracovat podrobnou rešerši k zadání a je schopen zpracovat úkol jak po stránce ideové tak i technické. Ovládá práci v grafických programech potřebných k technickému zvládnutí úkolu. Je schopen vyhledávat aktuální informace ve specializovaných softwarových programech odpovídajících jeho zaměření a seznámit se s nimi (programování webových stránek, tvorba písma, 3D grafika apod.). Dovede svou práci konzultovat, následně se z doporučení rozhodnout pro správné řešení a umí svoji práci obhájit.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Béla, Kéki. 5000 let písma. MF, 1984.
  • Dusong, Jean-Luc; Siegwartová, Fabienne. Typografie - Od olova k počítačům. nakladatelství Svojtka a Vašut, 1997.
  • Georges, Jean. Písmo paměť lidstva. Slovart, 1994.
  • Hlavsa, Oldřich. Typographia 1-3. SNTL, 1986.
  • Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Computer press, 2000.
  • Menhart, Oldřich. Nauka o písmu. SPN, 1954.
  • Muzika, František. Krásné písmo. Paseka, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr