|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Vymezení rámcového tématu bakalářské práce. 3.-4. Koncepce a struktura (obsahy a cíle). 5.-7. Tvůrčí zdroje; vytváření kreativních cloudů a mentálních map. 8.-10. Rešerše pramenů. 11.-12. Ověřování stanovených hypotéz, nosnosti tématu, průběžné konzultace. 13. Představení projektu bakalářské práce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia Docházka
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
Barnard, M. Fashion Theory. Routledge, 2018.
-
Baudrillard, J. The Consumer Society. Myths and Structures, SAGE, 1998.
-
Baudrillard, J. The Mirror of Production. Telos Praha, 1975.
-
Coffin, Ch.; Young, J. Making Places for People. 12 Questions Every Designer Should Ask. Routledge, 2017.
-
Hanulík, V.; Lenderová, M.; Tinková, D. (eds.). Dějiny těla. Prameny, koncepty, historiografie.. Pavel Mervart, 2014.
-
Itten, Johanes. The Art of Color, TheSubjective Experience and Objective Rationale of Color. Wiley, 1997.
-
JAROŠOVÁ, Helena. Filozofie těla. UMPRUM, Praha, 2017.
-
Kybalová, L.; Jarošová, H. Dějiny odívání - Současná česká móda. Allcore, Praha, 2002.
-
Lipovetsky, G. Éra prázdnoty. Prostor, 2008.
-
Lipovetsky, G. Říše pomíjivosti. Prostor, Praha, 2010.
-
Scott, T. Play and Participation in Contemporary Art Practices. Routledge, 2015.
|