|
Vyučující
|
-
Holý Stanislav, MgA.
-
Vlasák Robert, doc. MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do 2D software, základní pojmy. 2. 2D modelování - cvičení. 3. 2D modelování - cvičení. 4. 2D modelování - cvičení. 5. 2D modelování - cvičení. 6. Úvod do 3D software, základní pojmy. 7. 3D modelování - cvičení. 8. 3D modelování - cvičení. 9. 3D modelování - cvičení. 10. 3D modelování - cvičení. 11. Závěrečná práce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz Oborový software I-VI je určen studentům KDE a KUU k osvojení práce se softwarem ve 3D a 2D. Studenti získají vědomosti potřebné nejen ke studiu na VŠ, ale také do následné praxe. Proto je předmět koncipován, aby co nejvíce odpovídal požadavkům ateliérové výuky s ohledem na požadavky pro profesní život studenta. Cílem kurzů je získání a osvojení si dovedností k ovládání vybraných programů a znalost možností aplikací dat z počítačového modelování v praxi. Předmět Oborový software I-VI je rozdělen do šesti semestrů a v nich následně na práci se 2D softwarem a 3D softwarem, přičemž jednotlivé kurzy na sebe programově navazují. Kurz Oborový software II je úvodem do 3D programování, které je základním pracovním nástrojem designéra, a stejně tak i současného výtvarného umělce. Skrze základní pojmy se studenti dozvědí informace o prostorovém počítačovém modelování a následné aplikaci dat pro strojní výrobu. Seznámí se s pojmy jako parametrické a plošné 3D modelování, křivky, plochy, sítě, polygony a mnohé další. Dozví se o formátech, ve kterých se vymodelované objekty ukládají, jejich možné aplikace, případné jejich možné konverze. Kurzy budou probíhat výukou podle vybraných témat ve formě přednášek a cvičení.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
Donley, M. Sketchup to Layout: The Essential Guide to Creating Construction Documents with Sketchup Pro & Layout. Lightning Source Inc, 2015.
-
FINKELSTEIN, E. Mistrovství v AutoCADu - Kompletní průvodce uživatele. Computer Press, 2010.
-
HANSEN, L. S. Autodesk Inventor 2019. SDC Publications, 2018.
-
CHENG, R. K. C. Inside Rhinoceros 5. Cengage, 2014.
-
JO, J. L. Keyshot 3D Rendering. Packt Publishing Ltd, 2012.
-
LEGRENZI, F. V-Ray. The Complete Guide. Industrie Grafiche Stilgraf, 2008.
-
PAGÁČ, M. Učebnice Solidworks. Nová média, 2017.
|