Fashion design je v současnosti jedním z nejvlivnějších forem designu. V komplexní formě zahrnuje celou řadu dílčích součástí - materiál, střih, forma, oděv, styl. Nápad, konzultace, realizace, výstup, jsou čtyři základní ateliérové pilíře. Nosnou strukturou a metodikou výuky je intenzivní práce každého studenta na vlastním projektu, který dává do kontextu designového, uměleckého, stylového a řemeslného. Ateliér je koncipován tak, aby student v průběhu studia intenzivně pracoval na formování vlastního stylu v rovině individuálního designu. V rámci studia je rozvíjena designová a stylová gramotnost, mezinárodní kontext, spolupráce. Téma ateliéru není pouze oděv, ale je o celkovém fashion konceptu, kterým jsme schopni reflektovat současné problematiky společnosti. Tradicí v tomto ateliéru je vazba na textilní design a řemeslné zpracování celé škály materiálů. Průsečíkem je propojení textilní a oděvní části v jeden celek, jeden projekt. Fashion design je promyšlenou esencí vztahů mezi myšlenkou, společností, člověkem.
Po absolvování klauzurní práce ve druhém semestru student umí jednoznačně a samostatně vytvořit koncept, zaměření a uplatnění svého projektu (oděvní kolekce, kostýmy, textilní objekty, video, divadlo, tanec apod.). Umí operativně reagovat a řešit úskalí zpracovávaných témat v oblasti jak teoretické tak praktické. Ví, jak řešit projekty obsahující položky grafické a současně prostorové. Je schopen prezentovat svoji práci s využitím audio a videotechniky, případně si pro svůj projekt zvolit formu finálního výstupu z oblasti divadla, filmu, digitální animace a multimédií. Student dovede připravit textovou i ústní obhajobu své práce a prezentovat svoji práci před odbornou komisí.
|
-
Barnard, M. Fashion Theory. Routledge, 2018.
-
Baudrillard, J. The Consumer Society. Myths and Structures, SAGE, 1998.
-
Baudrillard, J. The Mirror of Production. Telos Praha, 1975.
-
Coffin, Ch.; Young, J. Making Places for People. 12 Questions Every Designer Should Ask. Routledge, 2017.
-
Hanulík, V.; Lenderová, M.; Tinková, D. (eds.). Dějiny těla. Prameny, koncepty, historiografie.. Pavel Mervart, 2014.
-
Itten, Johanes. The Art of Color, The Subjective Experience and Objective Rationale of Color, Wiley 1997. Wiley, 1997.
-
Jarošová, H. Filozofie těla - klíč k hlubšímu chápání vztahu těla a šatu. UMPRUM, Praha, 2017.
-
Kybal, Antonín. Kapitoly o textilním umění. Nakladatelství čs. výtvarných umělců, 1958.
-
Kybal, Antonín. O textilním výtvarném projevu. SPN, 1971.
-
Kybalová, Ludmila. Česká gobelínová tvorba. SPN, 1963.
-
Kybalová, Ludmila; Jarošová, Helena. Dějiny odívání - Současná česká móda. Allcore Praha, 2002.
-
Kybalová, Ludmila. Současná krajka. SPN, 1981.
-
Lamarová, Milena; Kybalová, Ludmila. Estetika odívání. SPN, 1981.
-
Lipovetsky, G. Éra prázdnoty. Prostor, 2008.
-
Lipovetsky, G. Říše pomíjivosti. Prostor, Praha, 2010.
-
Menhart, Oldřich. Nauka o písmu. SPN, 1954.
-
Mráz, B., Mrázová, M. Současná tapiserie. Praha, 1980.
-
Muzika, František. Krásné písmo. Paseka, 2005.
-
Scott, T. Play and Participation in Contemporary Art Practices. Routledge, 2015.
|