|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
|
Výstupy z učení
|
Fashion design je v současnosti jedním z nejvlivnějších forem designu. V komplexní formě zahrnuje celou řadu dílčích součástí - materiál, střih, forma, oděv, styl. Nápad, konzultace, realizace, výstup, jsou čtyři základní ateliérové pilíře. Nosnou strukturou a metodikou výuky je intenzivní práce každého studenta na vlastním projektu, který dává do kontextu designového, uměleckého, stylového a řemeslného. Ateliér je koncipován tak, aby student v průběhu studia intenzivně pracoval na formování vlastního stylu v rovině individuálního designu. V rámci studia je rozvíjena designová a stylová gramotnost, mezinárodní kontext, spolupráce. Téma ateliéru není pouze oděv, ale je o celkovém fashion konceptu, kterým jsme schopni reflektovat současné problematiky společnosti. Tradicí v tomto ateliéru je vazba na textilní design a řemeslné zpracování celé škály materiálů. Průsečíkem je propojení textilní a oděvní části v jeden celek, jeden projekt. Fashion design je promyšlenou esencí vztahů mezi myšlenkou, společností, člověkem.
Student se umí orientovat ve všech standardních textilních technikách a jednotlivých specifikacích v rámci oděvní a textilní tvorby (druhy a typy oděvů, oděvní doplňky, bytový textil, interiérový design, nábytek apod.). Je schopen se správně rozhodnout jakým způsobem řešit zadaný úkol, umí si zvolit vhodnou techniku pro realizaci, zná způsoby jak získat informace vztahující se k tématu. Umí zpracovat teoretické i praktické podklady pro jednoznačné vysvětlení postupů a následného řešení úkolu. Dovede konzultovat svoji tvorbu s odborníky a je schopen se rozhodnout por vhodné řešení.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
Barnard, M. Fashion Theory. Routledge, 2018.
-
Baudrillard, J. The Consumer Society. Myths and Structures, SAGE, 1998.
-
Baudrillard, J. The Mirror of Production. Telos Praha, 1975.
-
Coffin, Ch.; Young, J. Making Places for People. 12 Questions Every Designer Should Ask. Routledge, 2017.
-
Hanulík, V.; Lenderová, M.; Tinková, D. (eds.). Dějiny těla. Prameny, koncepty, historiografie.. Pavel Mervart, 2014.
-
Itten, Johanes. The Art of Color, The Subjective Experience and Objective Rationale of Color, Wiley 1997. Wiley, 1997.
-
Jarošová, H. Filozofie těla - klíč k hlubšímu chápání vztahu těla a šatu. UMPRUM, Praha, 2017.
-
Kybalová, Ludmila; Jarošová, Helena. Dějiny odívání - Současná česká móda. Allcore Praha, 2002.
-
Lipovetsky, G. Éra prázdnoty. Prostor, 2008.
-
Lipovetsky, G. Říše pomíjivosti. Prostor, Praha, 2010.
-
Scott, T. Play and Participation in Contemporary Art Practices. Routledge, 2015.
|