|
Vyučující
|
-
Holý Stanislav, MgA.
-
Mochal Marcel, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
|
Výstupy z učení
|
Design i umění jsou v našem ateliéru spojené nádoby a tato oborová rovnováha nabízí vzdělání postavené na širokém spektru semestrálních a krátkodobých úkolů. Student se dostane k reálným projektům, pozná potřeby oboru a naučí se odpovídajícím způsobem komunikovat a prezentovat svoje řešení. Rozvoj klasických výtvarných technik a digitálního navrhování je standardem ateliérové výuky. Designér je pro nás univerzálním a současným tvůrcem, který cítí tvar, proporci, kompozici a chápe zadání, které dokáže vyřešit. Absolvent ateliéru je osobnost s pokorou a je schopen adaptace na potřeby zaměstnavatele nebo s odvahou vstoupí na trh s uměním nejen se specializací na sklo. Jsme ateliér, který nabízí optimální zázemí a zkušenosti pro studium skla a jeho podob ve formě produktu, artefaktu nebo instalace.
Student si umí sám vytyčit téma své činnosti, vymezit si výtvarný cíl i způsob, jak ho dosáhnout v kontextu se svými předchozími pracemi. Je schopen pracovat programově, orientovat se v realizacích, které byly v oboru dosaženy, konzultovat s pedagogy, účastnit se workshopů a využívat zkušeností ze zahraničních stáží. Své usilování umí formulovat, v diskuzích rozvíjet a obhájit. Výtvarné cíle dokáže modelovat v prostorovém počítačovém programu Rhinoceros a v grafických programech. Svou výtvarnou ideu je autor schopen realizovat jak v plošné dimenzi, tak v prostorové (technologické zkoušky, skice, modely).
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
Neue Glass.
-
Sklář a keramik.
-
63ConnaughtStreet.
-
Drazin, A. Anthropology and Design. Routledge, 2017.
-
Hubatová-Vacková, L.; Pachmanová, M.; Pečínková, P. (eds.). Věci a slova. Umělecký průmysl, užité umění a design v české teorii a kritice 1870-1970. UMPRUM, Praha, 2014.
-
Hubatová-Vacková, L.; Zapletal, T. (eds.). Věda, průmysl a umění. UMPRUM, Praha, 2016.
-
Knobloch, I.; Vondráček, R. (eds.). Design v českých zemích 1900-2000. Academia, 2016.
-
Nováková, P. Příběhy věcí - 100 artefaktů za posledních sto let. Labyrint, 2017.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Gallery, 2001.
-
Rawsthorn, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Kniha Zlín, 2014. ISBN 978-80-7473-2263.
-
Ricke, Helmut (ed.). Czech Glass 1945 - 1980 / Design in an Age of Adversity, ARNOLDSCHE Art Publishers. Stuttgart, 2005.
-
Sudjic, Deyan. 63 Connaught Street. B. jako Bauhaus. Kniha Zlín, 2016. ISBN 978-80-7473-322-2.
-
Weschenfelder, Klaus (ed.). Coburg Glaspreis 2006, VG Bildkunst. Bonn, 2006.
|