Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Konstrukce a hodnocení plánu sportovní nebo tělovýchovné aktivity. 2. Struktura a efektivita tréninkové (cvičební) jednotky. 3. Náslechová tréninková (cvičební) jednotka a její hodnocení. 4-14. Realizace sestaveného plánu u vybrané skupiny dětí a mládeže včetně vyhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Student zná (umí): - Zpracovat přípravu a realizovat tréninkovou (cvičební) jednotku. - Zpracovat a realizovat tréninkový plán nebo cvičební program. - Organizovat pohybovou činnost dětí a mládeže.
|
Předpoklady
|
Studium předmětu vyžaduje organizační schopnosti a předpoklady k vykonávání výchovně-vzdělávací činnosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
- Vyhledat a navrhnout možnost vlastního působení na praxi. - Příprava a realizace 10 tréninkových (cvičebních) jednotek. - Kladné hodnocení trenérem nebo cvičným učitelem. - Zpracování portfolia požadovaných písemných dokumentů.
|
Doporučená literatura
|
-
Antala, B. Didaktika školskej telesnej výchovy. Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského, 2001.
-
Frőmel, K. Vyučovací jednotka tělesné výchovy. Univerzita Palackého, 1991.
-
Horkel, V., & Horklová, H. Bulletin didaktického fóra UJEP 2: Rozvoj výzkumných dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogické praxi. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2008.
-
Horkel, V. Průběžná a souvislá pedagogická praxe: Jak hodnotí souvislé pedagogické praxe učitelé tělesné výchovy. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2008.
-
Rychtecký, A., & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Karolinum, 2004.
-
Svoboda, B. Pedagogika sportu. Univerzita Karlova, 2007.
-
Tilinger, P. Odborné a pedagogické praxe ve sportu a tělesné výchově. Karolinum, 2014.
|