Vyučující
|
-
Heidler Josef, Mgr.
-
Žák Marcel, PaedDr.
-
Cihlář David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Házená s didaktikou - obsah výuky 1. Organizační opatření (seznámení studentů s plánem výuky, zápočtovými požadavky a základní literaturou) 2. ÚHČJ : přihrávky, střelba, uvolňování hráče bez míče, uvolňování hráče s míčem 3. OHČJ : obsazování hráče bez míče, obsazování hráče s míčem, obsazování prostoru, jednoblok, získávání míče 4. ÚHK : kombinace založené na přihrávání a křížení, kombinace založené na clonění a odlákávání 5. OHK : kombinace založené na zajišťování, skupinový blok, kombinace založené na přebírání 6. ÚHS : systém postupného útoku - řada, systém postupného útoku - s jedním pivotmanem 7. OHS : systém zónové obrany - 0:6, 1:5
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí základních herních činností jednotlivce, herních kombinací a herních systémů v podmínkách utkání, znalost základní terminologie (postoj, postavení, přihrávka, nahrávka, atd.), znalost grafického značení herních situací a základy rozhodování utkání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Házená s didaktikou 1. Aktivní účast na výuce. 2. Přezkoušení z platných pravidel, terminologie a grafického značení herních situací. 3. Herní výkon v utkání. 4. Praktické testy: a) 2,3,4 takt po přihrávce (v přímém směru s dopadem do brankoviště). Hodnocení: technika provedení. b) 2,3,4 takt po víceúderovém driblinku (v přímém směru s dopadem do brankoviště). Hodnocení: technika provedení. c) Driblink - slalom mezi čtyřmi metami po třech metrech (3x tam a zpět). Hodnocení: technika provedení, čas: muži - max. 22 s ženy - max. 24 s. d) Komplexní test: 2 míče na čáře volného hodu, testovaný stojí v brankovišti, vybíhá, sbírá míč ležící na čáře volného hodu, uvolňuje se, dribluje středem hřiště na půlící čáru, obíhá metu, přihrává do prostoru pravé (levé) spojky, vrací se zpět na čáru brankoviště (došlapuje na ni), vybíhá pro druhý míč, opět se uvolňuje s míčem, dribluje přes celé hřiště a zakončuje střelbou po dvou krocích s dopadem do brankoviště. Hodnocení: technika provedení, čas muži - max. 13,8 s ženy - max. 15,0 s. e) Hody na branku ze vzdálenosti 23 m - muži,19 m - ženy. Hodnocení: úspěšnost 5/4 (míč musí dopadnout celým objemem za brankovou čáru). Florbal s didaktikou 1. Aktivní účast na výuce. 2. Přezkoušení z platných pravidel, terminologie a grafického značení herních situací. 3. Herní výkon v utkání. 4. Praktické testy: a) vedení míčku, zpracování a přihrávání míčku, b) uvolňování s míčkem a bez míčku c) střelba d) rozhodování a řízení utkání
|
Doporučená literatura
|
-
HANÍK, Z., VLACH, J. a kol. Volejbal 2. 1.vyd. Praha: Olympia, 2008. 347 s..
-
LEBEDA,L.-VLACH,J. Základy teorie a didaktiky basketbalu a volejbalu. Ústí nad Labem,UJEP PF. 1992.
-
POKORNÝ, I. & VLČEK, K. Softbal a florbal..
-
ROUBAL, B. ET AL. Základy florbalu..
|