Předmět: Fitness II (zumba, heaty, pilátes aj.)

« Zpět
Název předmětu Fitness II (zumba, heaty, pilátes aj.)
Kód předmětu KTV/7521
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kabešová Hana, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Vaněčková Jitka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Semináře a praktická cvičení: Úvod do předmětu, zásady bezpečnosti, seznámení s formou a obsahem výuky. Struktura fitness lekce Zumba. Struktura fitness lekce Fitbox. Struktura fitness lekce Jumping. Struktura fitness lekce Power plate. Struktura fitness lekce Power joga. Struktura fitness lekce Core trénink. Struktura fitness lekce Cross fit program. Struktura fitness lekce Pilates. Struktura fitness lekce Alpining (heat, K2). Struktura fitness lekce Rope skipping, fitness step Struktura fitness lekce - Body&Mind, Struktura fitness lekce Gyrokinesis, NIA. Hodnocení výuky, udělení zápočtu.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 2 hodiny za semestr
  • Účast na výuce - 7 hodin za semestr
Výstupy z učení
Obsahem předmětu je kondiční cvičení s využitím současných populárních stylů fitness. Jedná se o aktivity aerobního charakteru doplněné o cvičení na speciálních trenažerech a s využitím specifického náčiní a nářadí. Cílem předmětu je kultivovat pohybový projev studentů, rozvíjet jejich pohybové předpoklady se zaměřením na zlepšení kondičních schopností.
Student po absolvování předmětu: - prokáže orientaci teoretickou i praktickou v obecných aspektech fitness, - dokáže vytvářet pohybové programy ve fitness pro širokou populaci s minimalizací nebezpečí zdravotního poškození při respektování celostního přístupu k jedinci - dokáže vést fitness lekce s využitím specifických náčiní a nářadí - chápe význam, strukturu a užitné hodnoty fitness programů - schopen využít nabytých kompetencí pro další případné rozšíření znalostí a dovedností v problematice, - orientuje se v základní terminologii fitness.
Předpoklady
Základní gymnastické dovednosti, fyzické předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

aktivní účast na přímé výuce z 80% . Vypracování seminární práce.
Doporučená literatura
  • fit-jump.
  • Ropeskipping.
  • Zumba.
  • Amiena, Z., & Wolfgang, M. (2010). ). Pilates-Krátká cvičení pro každý den.. Praha: Grada Publishing, 2010.
  • Blahušová, E. (2008). GYRO metoda cvičení.. 2008.
  • Blahušová, E. (2010). Pilates pro rehabilitaci.. Praha: Grada Publishing, 2010.
  • Buzková, K. (2006). Fitness jóga.. Praha: Grada Publishing, 2006.
  • Cacek, J., Bubníková, h., & Michálek, J. Trénink jádra (Core training). Atletika, Praha, 4, 18-21.. Praha: Portál.
  • Krištofič, J. (2007). Kondiční trénink.. Praha: Grada Publishing, 2007.
  • Perič, T., Dovalil, J. (2010). Sportovní trénink.. Praha: Grada Publishing, 2010.
  • Petr, M., Šťastný, P. (2012). Funkční silový trénink.. Praha: FTVS UK., 2012.
  • Skopová, M. (2008). Aerobik-kompletní průvodce.. Praha: Grada Publishing, 2008.
  • Stackeová, D. (2008). Fitness programy ? teorie a praxe:metodika cvičení ve fitness centrech.. Praha: Karolinum. Galén., 2008.
  • Stackeová, D. (2013). Fitness manuál pro ženy.. Praha: Grada Publishing, 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr