Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Student vykoná praxi na škole v rámci studentské skupiny. Vždy jeden student realizuje vlastní pedagogické činnosti pod vedením a podle pokynů mentora praxe, ostatní studenti hospitují a provádí hospitačně-reflektivní záznam. Hodiny jsou rozborované.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Obsahové zaměření průběžné pedagogické praxe je na pedagogickou práci s žáky na 2. stupni ZŠ a SŠ. Cílem praxe je navazovat a rozvíjet zkušenost získané v předešlých praxích směrem k samostatnému zvládnutí celého edukačního procesu, pod vedením mentora praxe, prohloubení dovedností pedagoga při systematickém působení na případu konkrétní školy. Důraz je kladen na spolupráci s oborovým didaktikem. Praxe je opět nejprve vykonávána formou náslechů mentora, následuje reflexe denních činností včetně osvojování si praktických dovedností z oblasti obecné a oborové didaktiky. Student přichází následně s realizací vlastních výstupů pod vedením mentora praxe. Student vykonává vlastní pedagogickou činnost v předmětu odpovídajícímu studijnímu programu MAIOR.
Student si utřídí teoretické informace, které si ověří v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Rámec praxe, tedy počty hodin a výstupy (pedagogický deník/ portfolio z praxe + hodnocení mentorem praxe), je nastaven CPP. Obsahovou náplň a konkrétní zápočtové požadavky stanovuje oborový didaktik, kterému výstupy student odevzdává a oborový didaktik uděluje zápočet. - řádné absolvování praxe na školském zařízení - odevzdání elektronické verze portfolia z praxe do systému stag - odevzdání hodnocení mentorem praxe do systému stag
|
Doporučená literatura
|
|