Předmět: Seminář k bakalářské práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k bakalářské práci
Kód předmětu KTV/7355
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Škopek Martin, PhDr. Ph.D.
  • Hnízdil Jan, Mgr. Ph.D.
  • Heidler Josef, Mgr.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1. 1. Úvodní hodina. Sdělení zápočtových požadavků. 2. 2. Význam a smysl bakalářské práce ve studijních programech. 3. 3. Tvorba a základní zásady vědecko-výzkumných projektů resp. závěrečných prací I. 4. 4. Tvorba a základní zásady vědecko-výzkumných projektů resp. závěrečných prací II. 5. 5. Metodika tvorby bibliografických citací. Etika výzkumné a publikační činnosti 6. 6. Metodika tvorby úspěšné prezentace (PC, poster). 7. 7. Zásady orální prezentace před publikem. 8. - 14. Prezentace studentských projektů diplomových prací s následným rozborem

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování
Výstupy z učení
Cílem předmětu je kultivace dovedností studenta. Seminář seznamuje posluchače s obecně platnými zásadami přípravy, realizace a uspořádání diplomové práce, a to jak po stránce formální, tak po stránce obsahové. Zároveň je obsah předmětu koncipován tak, aby pomohl studentovi v realizaci závěrečné práce a její prezentaci, obhájit svá tvrzení a umět vystupovat resp. zaujmout posluchače.
Student bude schopen dodržovat základní zásady určené pro práce vědecko-výzkumného charakteru. Student bude umět vizualizovat odborný text resp. zjištěné výsledky s následným komentářem a dodržovat správné zásady při prezentace před publikem. Student bude umět vybrat vhodný typ prezentace určený odbornému textu a publiku. Student bude při vypracování závěrečné práce dodržovat citační normy resp. etické zásady vztahující se k výzkumné činnosti.
Předpoklady
Základní znalosti práce s textem včetně dodržování etiky při nakládání s citacemi.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Docházka a aktivní účast na seminářích (80%). Rešerše literatury potřebné k vypracování diplomové práce resp. vypracování seminární práce dle zadání. Orální prezentace diplomové práce před publikem.
Doporučená literatura
  • ČMEJROVÁ, S., DANEŠ, F. & SVĚTLÁ, D. Jak napsat odborný text.. Praha: LEDA, 1999.
  • DVOŘÁKOVÁ-JANŮ, V. Jak psát diplomovou práci.. Praha: Credit, 1996.
  • Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu.. Praha: Portál, 2005.
  • FILKA, J. Metodika tvorby diplomové práce.. Brno: Knihař, 2002.
  • FROMEL, K., BOKŮVKA, J. & MĚKOTA, K. Diplomová práce.. Olomouc: UP FTK, 1992.
  • GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice.. Brno: Paido, 1996.
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat.. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • NOVOTNÝ, F. et al. Pokyny pro vypracování diplomové práce, bakalářské práce na katedře tělesné výchovy.. Ústí n.L.: KTV PF UJEP, 2008.
  • PETRŮ, D. Pokyny pro vypracování diplomové práce, bakalářské práce na katedře tělesné výchovy.. Ústí nad Labem: UJEP, 2017.
  • Plamínek, Jiří. Komunikace a prezentace: Umění mluvit, slyšet a rozumět.. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2706-6.
  • PRUCHA, J. Pedagogický výzkum. Praha: UK, 1995.. Praha: UK, 1995.
  • SKALKOVÁ, J. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha: SPN, 1983.
  • ŠPAČKOVÁ, A. Moderní rétorika - Jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2965-7.
  • Špačková, A. Moderní rétorika. Praha 2003. Praha, 2003.
  • Tichá, L. a kol. Jak psát vysokoškolské závěrečné práce. Praha: Ústředení knihovna ČVUT.. 2016.
  • TRAVERS, R. Úvod do pedagogického výzkumu. Praha: SPN, 1989.. Praha: SPN, 1989.
  • Žantovská, I. Rétorika a komunikace.. Praha: Dokořán, 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr