Educational subjects: 1. Basic motor science. Training exercises. Contraindications. 2. Types of exercise by effect, examples. Exercise unit management policies. 3. Basic body positions, nomenclature. 4. Activities are non-addictive. 5. Locomotive activities. 6. Activities manipulative. 7. Strengthening and support training. 8. Rotary and rebound training. 9. Balanced training. The use of balancing equipment. 10. Use of tools in the development of basic motoring (ball, ball, swing, overballs). 11. Utilizing tools in the development of basic motoring (rugs, wafers, non-traditional tools). 12. Use of tools in the development of basic motoring (rods, hoops). 13. Use of tools in the development of basic motoring (ladders, benches). 14. Utilisation of tools for development of general movement preparation (Swedish box, trampoline).
|
-
DVOŘÁKOVÁ, H. a KUKAČKOVÁ,, M. a M. LIETAVCOVÁ, Hana NÁDVORNÍKOVÁ a Eva SVOBODOVÁ. Rozvíjíme dovednosti hrubé a jemné motoriky dětí: dítě a jeho tělo. 2. vydání. Praha: Raabe, 2015. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-187-8.. Praha: PdF UK, 2004. ISBN 80-7290-157-5.
-
DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy.. Praha: UK, 2000.
-
Dvořáková, H. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí.. Praha: Raabe, 2014.
-
DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v rámcovém programu (základní motorika).. Praha: UK, 2001.
-
Volfová, H., a Kolovská I. Předškoláci v pohybu. Cvičíme jako myška, kočka a pejsek. Praha: Grada, 2010.
-
Volfová, H., a Kolovská I. Předškoláci v pohybu 2. Cvičíme jako zajíc, žába a had.. Praha: Grada, 2013.
-
Volfová, H., a Kolovská I. Předškoláci v pohybu 3. Cvičíme jako opice a lev.. Praha: Grada, 2015.
|