Vyučující
|
-
Hnízdil Jan, Mgr. Ph.D.
-
Kovařík David, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1. Úvod do předmětu, pojem dramaturgie, dramaturgie v různých oblastech. 2. Dramaturgické zásady, principy a teoretické modely dramaturgie. 3. Cíle programu. 4. Cílové skupiny. 5. Programové oblasti. 6. Scénář akce a teoretická dramaturgie. 7. Praktická dramaturgie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pravidly při stavbě jednotlivých druhů programu. Po absolvování by měli studenti být schopni sestavit program z různých programových komponent tak, aby program splnil vytýčené cíle a odpovídal cílové skupině.
Student získá základní přehled o stavbě programů aktivit v přírodě a jejich dramaturgii.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Seminární práce - vytvoření modelového programu respektující principy dramaturgie s předem určeným cílem.
|
Doporučená literatura
|
-
Činčera. Práce s hrou: pro profesionály. Praha, 2007.
-
Franc et al. Učení zážitkem a hrou. Pratická příručka instruktora. Brno, 2007.
-
Hanuš, R a Chytilová , L. Zážitkově pedagogické učení. Praha, 2009.
-
Neumann, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha, 2007.
|