The aim of the practice is to gradually acquire practical skills under the guidance of a mentor of practice, to familiarize with the tasks, goals and main activities of the teacher and the school. The practice is carried out in the form of the following of a training teacher (mentor), reflection of daily activities, acquisition of practical skills in the field of pedagogy and didactics. The student will hospest and perform follow-up activities in the subject corresponding to the study programme (variant of the MAIOR i MINOR study plan).
Learning Knowledge and Outcomes: Knowledge of the basics of pedagogy, didactics, psychology, theory of sports and physical activities. Student is able to critically evaluate their knowledge and skills in relation to working capacity in place of practice. Furthermore knows or is able to: - Critically evaluate the identified work process within a local area - Contribute an equal portion to improve the work of local area - Analyze their level of preparedness in relation to the activity it during their practice implemented - Use the newly acquired knowledge and skills to enrich its range of competencies for the actual working process in which after graduation can get.
|
-
Doulík, P., & Škoda, J. Cvičebnice obecné didaktiky.. Ústí nad Labem: PF UJEP., 2010.
-
Fialová, L. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova.. Praha: Karolinum., 2010.
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu.. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido., 2010.
-
Horkel, V. Didaktika tělesné výchovy a sportu.. Ústí nad Labem: PF UJEP - Studijní opora KTV, 2013.
-
Horkel, V. Teorie a aplikace tvorby školních vzdělávacích programů v tělesné výchově. Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-513-1.
-
Jansa, P. Pedagogika sportu.. Praha: Karolinum., 2012.
-
Jansa,P. a Dovalil,J.aj. Sportovní příprava. Praha, 2009.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál., 1996.
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha: Portál., 1998.
-
Rychtecký, A., & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy.. Praha: Karolinum., 2004.
-
Slepička, P., Hošek, V., & Hátlová, B. Psychologie sportu.. Praha: Karolinum., 2009.
-
Svoboda, B. Pedagogika sportu. Praha, 2007.
-
Svozil, Z. Motorické učení. In P. Jansa (eds.), Pedagogika sportu (s. 153?164).. Praha: Karolinum., 2012.
-
Vilímová, V. Didaktika tělesné výchovy.. Brno: Paido., 2002.
|