Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením mentora praxe, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele (mentora), reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat náslechové činnosti v předmětu odpovídajícímu studijnímu programu (varianta studijního plánu MAIOR i MINOR).
Znalost základů pedagogiky, didaktiky, psychologie, teorie sportů a pohybových aktivit. Student dokáže kriticky zhodnotit úroveň svých znalostí a dovedností ve vztahu k pracovním úkonům v místě praxe. Dále umí nebo je schopen: - Kriticky zhodnotit poznaný pracovní proces v místě své působnosti - Dokáže přispět odpovídajícím dílem ke zkvalitnění práce místa své působnosti - Dokáže analyzovat úroveň své připravenosti ve vztahu k činnosti, kterou během své praxe realizoval - Umí využít nově získaných poznatků a dovedností k obohacení svého spektra kompetencí pro samotný pracovní proces, do kterého se po absolvování studia může dostat.
|
-
Doulík, P., & Škoda, J. Cvičebnice obecné didaktiky.. Ústí nad Labem: PF UJEP., 2010.
-
Fialová, L. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova.. Praha: Karolinum., 2010.
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu.. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido., 2010.
-
Horkel, V. Didaktika tělesné výchovy a sportu.. Ústí nad Labem: PF UJEP - Studijní opora KTV, 2013.
-
Horkel, V. Teorie a aplikace tvorby školních vzdělávacích programů v tělesné výchově. Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-513-1.
-
Jansa, P. Pedagogika sportu.. Praha: Karolinum., 2012.
-
Jansa,P. a Dovalil,J.aj. Sportovní příprava. Praha, 2009.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál., 1996.
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha: Portál., 1998.
-
Rychtecký, A., & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy.. Praha: Karolinum., 2004.
-
Slepička, P., Hošek, V., & Hátlová, B. Psychologie sportu.. Praha: Karolinum., 2009.
-
Svoboda, B. Pedagogika sportu. Praha, 2007.
-
Svozil, Z. Motorické učení. In P. Jansa (eds.), Pedagogika sportu (s. 153?164).. Praha: Karolinum., 2012.
-
Vilímová, V. Didaktika tělesné výchovy.. Brno: Paido., 2002.
|