Vyučující
|
-
Heidler Josef, Mgr.
-
Valter Ladislav, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
1. Konstrukce a hodnocení plánu sportovní nebo tělovýchovné aktivity. 2. Struktura a efektivita tréninkové (cvičební) jednotky. 3. Náslechová tréninková (cvičební) jednotka a její hodnocení. 4 - 14. Realizace sestaveného plánu u vybrané skupiny dětí a mládeže včetně vyhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem metodicko-organizační praxe je pomoci studentům začlenit se do prostředí, na které jsou v rámci studia připravováni. Obsahem výuky je seznámení se s trenérskou (cvičitelskou) a organizátorskou činností při vedení tělovýchovné či sportovní přípravy dětí a mládeže ve zvoleném sportovním odvětví. Student připravuje, realizuje a organizuje tréninkový proces pod vedením zkušeného trenéra (cvičitele) vybrané tělovýchovné či sportovní aktivity.
Student zná (umí): - zpracovat přípravu a realizovat tréninkovou (cvičební) jednotku. - zpracovat a realizovat tréninkový plán nebo cvičební program - organizovat pohybovou činnost dětí a mládeže
|
Předpoklady
|
Studium předmětu vyžaduje organizační schopnosti a předpoklady k vykonávání výchovně- vzdělávací činnosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Vyhledat a navrhnout možnost vlastního působení na praxi. Příprava a realizace 10 tréninkových (cvičebních) jednotek. Kladné hodnocení trenérem nebo cvičným učitelem. Zpracování portfolia požadovaných písemných dokumentů.
|
Doporučená literatura
|
-
ANTALA, B. aj. Didaktika školské tělesne výchovy.. Bratislava: UK, 2001.
-
FROMEL, K. Vyučovací jednotka TV.. Olomouc:UP, 1991.
-
RYCHTECKÝ,A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha, UK.. 1995.
-
TUPÝ,J., SÝKORA,B., FROMEL,K. Tělesná a sportovní výchova.Praha.:SPN, 1990. Praha: SPN, 1990.
|