Vyučující
|
-
Hnízdil Jan, Mgr. Ph.D.
-
Louka Oto, PaedDr. CSc.
-
Kostínek Jiří, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
přežití v neznámém terénu - 4 dny
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 96 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem a obsahem kurzu je praktické zvládnutí dovedností, které souvisí s problematikou přežití v přírodním prostředí bez cizí pomoci a pouze se základním vybavením. Studenti by měli zvládnout stavbu nouzového přístřešku, zajištění potravy a pití z přírodních zdrojů, v případě potřeby využití přírodních materiálů k první pomoci, techniky lovu a rybolovu atp. Před samotným kurzem budou všichni účastníci proškoleni a v rámci teoretických lekcí dostanou informace možných rizicích. V případě nouze budou moci použít komunikačních prostředků. Na závěr kurzu bude provedena reflexe zážitků s následným rozborem všech událostí a jejich řešení.
Student si prohloubí získané znalosti a dovednosti v oblasti odolnosti a přežití. Dokáže navigovat neznámou krajinou. Pozná stavy spánkové a psychické deprivace. Dokáže se vyrovnat s extrémním fyzickým zatížením.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na kurzu. Reflexe z kurzu, PPT prezentace a panelová diskuse
|
Doporučená literatura
|
-
HOŠEK, V. Psychologie odolnosti.Praha: UK, 1999. Praha: UK, 1999.
-
Pavlíček. Člověk v drsné přírodě. Praha: Olympia, 1987.
-
STILWELL, A. Jak přežít.. Praha: Svojtka, 2002.
-
Wilson. Jak se orientovat a přežít v přírodě.. 2002.
|