Vyučující
|
-
Hnízdil Jan, Mgr. Ph.D.
-
Louka Oto, PaedDr. CSc.
-
Škopek Martin, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V praktické části kurzu je cílem, aby se studenti navzájem seznámili a mohlo tak vzniknout příznivé sociální klima pro jejich vzájemnou spolupráci a pro spolupráci s učitelským a lektorským kolektivem. K tomuto účelu budou využity výzvové aktivity z oblasti her a cvičení v přírodě, lanových překážek, dramatizace zážitků, orientačních her atp. Celý kurz bude dramaturgicky sestaven tak, aby byla zajištěna co možná největší efektivnost veškerých činností, které by měly vést ke stmelení kolektivu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Jedná se o intenzivní úvodní kurz studia. Jeho cílem je seznámení studentů s chodem a strukturou celého bakalářského studia, jeho možnostech, zaměřením, volbou témat pro závěrečné bakalářské práce, možností mezinárodní spolupráce a studijních pobytů na spolupracujících univerzitách. V teoretických blocích budou předestřeny základní disciplíny, o které se bude studium opírat a podat o nich základní informace a předestřít jaké budou kladeny výkonnostní, dovednostní, časové a teoretické požadavky na studenty. V praktické části kurzu je cílem, aby se studenti navzájem seznámili a mohlo tak vzniknout příznivé sociální klima pro jejich vzájemnou spolupráci a pro spolupráci s učitelským a lektorským kolektivem. K tomuto účelu budou využity výzvové aktivity z oblasti her a cvičení v přírodě, lanových překážek, dramatizace zážitků, orientačních her atp. Celý kurz bude dramaturgicky sestaven tak, aby byla zajištěna co možná největší efektivnost veškerých činností, které by měly vést ke stmelení kolektivu.
Po absolvování úvodního kurzu získá student základní přehled o struktuře, organizaci studia a procesech, které jsou v akademickém sektoru. V průběhu úvodního kurzu je předpoklad, že dojde u studentů k týmové kohezi k zvýšení efektivity celého studia.
|
Předpoklady
|
Zapsání do studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Absolvování kurzu v plném rozsahu.
|
Doporučená literatura
|
-
KIRCHNER, J., HNÍZDIL, J. & LOUKA, O. Kondiční hry a cvičení v přírodě.. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0995-3.
-
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-218-1.
-
NEUMAN, J. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem.. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-292-1.
-
NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě.. Praha: Portál, 2000.
-
ZAPLETAL, V. Hry v přírodě.. Praha: Olympia, 1987.
|