Vyučující
|
-
Nechvátal Jiří, Mgr.
-
Valter Ladislav, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
Teoretický seminář: 1. Pohybové schopnosti a jejich rozvoj u dětí mladšího školního věku, atletické sady a pomůcky, 2. Herní aktivity v atletické přípravě. Praktická cvičení: 3. Atletické činnosti pro rozvoj rychlostních a koordinačních schopností, 4 Atletické činnosti pro rozvoj silových schopností, 5. Atletické činnosti pro rozvoj vytrvalostních schopností, 6. Využití atletických sad pro rozvoj pohybových schopností a osvojování atletických dovedností, 7-8. Herní atletické aktivity pro zlepšení rychlostních a koordinačních schopností, 9-10 . Herní atletické aktivity pro rozvoj silových schopností, 11-12. Herní atletické aktivity pro zlepšení vytrvalostních schopností, 12-13. Pořádání a hodnocení vybraných skupinových atletických soutěží, 14. Udílení zápočtů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět má za cíl seznámit studenty s pohybovými činnostmi, které vycházejí z disciplíny atletika. Jednotlivé semináře budou orientovány do různých prostředí tak, aby studentům bylo umožněno seznámení se s celou řadou zábavných atletických činností ve formě her a soutěží, které jsou vhodné pro zařazení do výuky tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Hry a cvičení jsou koncipovány tak, aby byly využitelné i v rámci všeobecné atletické a kondiční přípravy u dětí ve věku 6 -11 let.
Student po absolvování předmětu: - získá základní poznatky o rozvoji pohybových schopností v atletice u dané věkové kategorie, - umí cíleně vybrat a organizovat atletické činnosti realizované formou her a soutěží, - zvládne uspořádat soutěže družstev s využitím atletických her a soutěží, - používá základní atletickou terminologii, - má možnost požádat o atletickou trenérskou licenci.
|
Předpoklady
|
Jsou atletické dovednosti a vědomosti, které jsou součástí výuky v předmětu Didaktika atletiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Účast v seminářích. Realizace metodického výstup dle zadání. Rozbor metodického výstupu ve skupině. Zpracování a odevzdání metodického výstupu v audiovizuální podobě (CD).
|
Doporučená literatura
|
-
BARTŮŠEK, D. Hry v přírodě s malými dětmi.. Praha: Portál., 2001.
-
KAPLAN, A., BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti a pod střechou. Praha: Portál., 2003.
-
MAZAL, F. Soubor pohybových her pro děti mladšího školního běku. Olomouc: Hanex, 1999.
-
RUDOVÁ,I. Atletika pro děti. (Běhej, skákej, házej rád, atletem se můžeš stát). Metodické karty.. Praha: ČAS, 2012.
-
VÁLKOVÁ, H. Atletika je hra. Olomouc: Hanex., 1992.
|