Cílem předmětu je seznámení studentů se základními formami turistiky a sportu v přírodě, které jsou aplikovatelné pro děti předškolního věku. Tématicky se studenti seznámí nejen s teorií turistiky a sportů v přírodě, ale i se specifickými formami her a cvičení v přírodě, lanových aktivit, základy orientace, které jsou vhodné pro předškolní děti. Důraz bude kladen na bezpečnostní aspekty prováděných činností a jejich organizační stránku. Nedílnou součástí kurzu budou také seznámení se základními pravidly při pořádání škol v přírodě, turistických akcí, školních výletů apod. i na vedení a organizaci skupiny se zaměřením na děti předškolního věku.
Po absolvování kurzu bude student/ka umět vybrat a naplánovat turistickou trasu vhodnou pro děti I. stupně ZŠ. Dále bude schopen/na samostatného vedení skupiny a řízení hry v přírodě nebo v táboře, které jsou vhodné pro děti I. stupně. Student bude schopen pomocí mapy resp. GPS samostatné orientace v terénu.
|
-
Bellac, P. Velká kniha her.. Brno, 2003.
-
Doušek, I. A., Lenhart, Z. Malá škola orientačního běhu.. Praha: Olympia, 1991.
-
Fischer, R.Pokorný, M. Právní minimum vedoucího dětského kolektivu.. Brno:Cpress, 2009.
-
JUNGER, J. et al. Turistika a športy v prírode.. Prešov: PU, 2001.
-
Kirchner, J. Psychologie zážitku a prožitku.. Brno:Cpress, 2009.
-
LOUKA, O., HNÍZDIL, J. & KIRCHNER, J. Základy lezení na umělé stěne - vybrané kapitoly.. Ústí n.L.: UJEP, 2004.
-
Miller, C.B. Teambuilding. 50 krátkých aktivit.. Brno:Cpress, 2008.
-
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.Praha: Portál, 1998. Praha: Portál, 1998.
-
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.. Praha: Portál, 1998.
-
NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě.Praha: Olympia, 2002.. Praha: Portál, 2000.
-
NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě.. Praha: Portál, 2000.
-
Vecheta, V. Outdoor aktivity. 50 her a aktivit pro trénink, školení i zábavu. Brno:Cpress, 2009.
|