Název předmětu | Strategie v oblasti zdravotnictví |
---|---|
Kód předmětu | KSZD/SO9 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata přednášek: 1. Strategický management ve zdravotnictví 2. Organizační kultura a strategický management 3. Prostředí a specifika managementu zdravotnictví 4. Corporate governance zdravotnických zařízeních 5. Podpora strategického uvažování, vize a koncepce v rámci strategického řízení 6. Manažerské metody řízení zdravotnických zařízení 7. Vytváření strategických alternativ 8. Hodnocení alternativ a strategické rozhodování 9. Implementace strategických rozhodnutí, evaluace strategického rozhodování 10. Informační systémy ve strategickém rozhodování 11. Příklady strategického řízení českého zdravotnictví, příklady strategického řízení zdravotnictví v zahraničí 12. Budoucí výzvy strategického řízení
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Strategické řízení je v současné době běžným a hojně využívaným manažerským nástrojem ve zdravotnictví. Aktuálně se prosazují také přístupy corporate governance, tedy komplexní přístup ke správě a řízení zdravotnických zařízení. Cílem kurzu je seznámení se a aplikace základních přístupů strategického řízení a strategického uvažování ve zdravotnictví. Pozornost bude věnována cyklickému modelu tvorby strategických rozhodnutí, ale také analýze realizovaných strategických rozhodnutí v rámci českého zdravotnictví a mezinárodního srovnání.
Odborné znalosti: V rámci studia předmětu si student osvojí poznatky ze strategického managementu ve zdravotnictví v celé jeho šíři, s důrazem na strategické uvažování. Odborné dovednosti: Student bude schopen zastávat ve středních a velkých zdravotnických zařízení pracovní pozice spojené s dalším rozvojem organizace. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
80 % docházky na semináře, aktivita na seminářích, seminární práce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|