Předmět: Odborná konverzace v německém jazyce

« Zpět
Název předmětu Odborná konverzace v německém jazyce
Kód předmětu KSZD/NJO9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Postlová Vratislava, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1. Einleitung - gesundheitliche Berufsfelder, 2. Krankenhaus und Personal 3. Krankenhausstationen 4. Menschliche Körpersysteme 5. Bewegungsapparat und seine Erkrankungen und Fehler 6. Bewegungsapparat und seine Erkrankungen und Fehler 7. Gesunde Lebensweise 8. Gesundheit und Krankheit 9. Untersuchung und Patientenanamnese 10. Arzneimittel und Drogen, 11. Ernährung als Gesundheitsdeterminante 12. Gesundheit und ihre Determinanten 13. Erste Hilfe und Emergency 14. Erste Hilfe und Emergency 15. Pflege - vor und nach der Operation 16. Physiotherapeutische Methoden - Bobath, Vojta ? 17. Physiotherapeutische Methoden - Bobath, Vojta ? 18. Physiotherapie im Kurort 19. Älterung und Gesundheit 20. Soziale Dienste 21. Angeborene und erworbene Krankheiten und deren Therapien 22. Gesundheitliche Dokumentation 23. Ethische Fragen in der Wissenschaft und Medizin 24. Ethische Fragen in der Wissenschaft und Medizin 25. Süchte und Hilfe für Süchtige Patienten 26. Kasuistik 27. Bewegungen und Übungen 28. Präsentation eigener Kasuistik 29. Präsentation eigener Kasuistik 30. Wiederholung und Abschlußtest

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět zahrnuje výuku cizího jazyka se zaměřením na profesní jazyk v oblasti zdravotnictví. Cílem je zvládnutí práce, čtení, porozumění cizojazyčnému odbornému textu, umět se orientovat v odborné mediální nabídce domácí i zahraniční a umět komunikovat v cizojazyčném odborném prostředí.
Oborové znalosti: Student umí v německém jazyce popsat lidské tělo, umí charakterizovat prostředky poskytnutí první pomoci, umí navrhnout léčebný postup a hovořit o něm. Oborové dovednosti: Student umí navrhnout program zdravého životního stylu. Student je schopný v němčině vytvořit kazuistiku pacienta a cvičební jednotku. Je schopný v tomto jazyce též pohovořit o vybraných fyzikálních terapiích a zdůraznit jejich přednosti či nevýhody.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% účast na výuce seminářů, seminární práce, zápočtový test
Doporučená literatura
  • BÖCK, M., ROEHRER, H. Kommunikation im Krankenhaus B1/B2, Klett Verlag, 2015, ISBN: 978-3-12-605162-0.
  • DUSILOVÁ, D., KOLOCOVÁ, D. Sprechen Sie Deutsch?: učebnice němčiny pro zdravotnické obory. 1. vydání. Praha: Polyglot, 2004. ISBN 80-86195-33-3..
  • Džuganová, B., Gareiß, K. Deutsch für Mediziner, , Osveta, 2015.
  • FIRNHABER - SENSEN, U.:, RODI, M. Deutsch im Krankenhaus Neu, Langenscheidt - Klett Verlag, ISBN: 978 - 3 - 12 - 606179-7.
  • Györffy, M. Deutsch für Mediziner: Sprachlehrwerk für Praktikum und Kommunikation in medizinischen Berufen, Schenk Verlag, 2007.
  • HILLERT, A. - MU?LLER-FAHRNOW, W. - RADOSCHEWSKI, F. M.:. Medizinisch - beruflich orientierte Rehabilitation. Deutscher Arzte-Verlag, 2007. ISBN: 978-3-7691- 1236-8.. ISBN 978-3-7691-1236-8.
  • KÁBRT, J., MOKROŠOVÁ, I. Lékařský slovník německo-český, česko-německý. 1. vyd. Praha: Avicenum, 1989. 585 s.
  • MOKROŠOVÁ, I., BAŠTOVÁ, L. Němčina pro lékaře: manuál pro praxi, Grada, 2009..
  • PEIKERT, I. Deutsch fü Pflegeberufe. Elsevier Munchen, 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr