Course: null

« Back
Course title -
Course code KSZD/MVG5
Organizational form of instruction Lecture + Seminary
Level of course Master
Year of study 2
Semester Winter
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vostrý Michal, doc. PhDr. Ph.D.
  • Hrach Karel, RNDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • CRAWLEY, M. J., 2014. Statistics: An Introduction using R. Wiley, 2nd edition. ISBN 978-1-118-94109-6..
  • DOSKOČIL, R., 2019. Kvantitativní metody: studijní text pro prezenční a kombinovanou formu studia. Brno: CERM. 260 stran. ISBN 978-80-214-5716-4..
  • EGER, L. a D. EGEROVÁ, 2017. Základy metodologie výzkumu. Plzeň: ZČU. 184 stran. ISBN 978-80-261-0735-4..
  • GURKOVÁ, E., 2019. Praktický úvod do metodologie výzkumu v ošetřovatelství. Olomouc: UPOL. 95 stran. ISBN 978-80-244-5627-0..
  • HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9..
  • HENDL, J., 2021. Big data, věda o datech ? základy a aplikace. Praha: Grada Publishing. 224 stran. ISBN 978-80-271-3031-3..
  • CHRASTINA, J., 2019. Případová studie ? metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu., UP Olomouc. 268 stran. ISBN 978-80-244-5373-6..
  • MIŠOVIČ, J., 2019. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon. 292 stran. ISBN 978-80-7419-285-2..
  • VOSTRÝ, M., et al., 2022. Nonpharmacological Compensation of Aggressive Behavior of Individuals with Moderate Intellectual Disability and Behavioral Disorders?A Case Study. International journal of environmental research and public health, 19.15: 9116..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester