Předmět: Management a marketing

« Zpět
Název předmětu Management a marketing
Kód předmětu KSZD/MMO9
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kovářová Kateřina, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1. Úvod do managementu jako vědní disciplíny - manažerské techniky 2. Osobnost manažera v organizaci 3. Plánování a organizování ve zdravotnickém zařízení 4. Vedení lidí ve zdravotnictví 5. Tým ve zdravotnictví 6. Proces rozhodování v zdravotnickém zařízení 7. Komunikace a komunikační techniky manažera zdravotnického zařízení 8. Proces kontroly ve zdravotnictví 9. Marketing ve zdravotnictví, jeho specifika 10. Marketingové řízení ve zdravotnictví 11. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí 12. Marketingový mix - produkt, cena ve zdravotnictví 13. Marketingový mix - distribuce a propagace ve zdravotnictví 14. Marketingová komunikace ve zdravotnictví 15. Public Relations jako hlavní nástroj komunikace zdravotnického zařízení Témata seminářů: 1. Praktické vysvětlení jednotlivých manažerských pojmů 2. Manažerské role ve zdravotnictví 3. Typy organizačních struktur ve zdravotnictví 4. Konkrétní ukázky stylu vedení a motivace lidí ve zdravotnictví 5. Důležitost týmu ve zdravotnictví 6. Proces rozhodování v zdravotnickém zařízení v příkladech 7. Praktické ukázky komunikace ve zdravotnictví 8. Průběh kontrolního systému zdravotnického zařízení 9.Problematika segmentace trhu ve zdravotnickém prostředí, uplatňovaní prvků marketingu ve zdravotnictví 10.Proces marketingového řízení ve zdravotnictví 11.Vliv marketingového prostředí na zdravotnické zařízení 12.Koncepce 4P a 4C ve zdravotnictví 13.Aplikace problematiky ceny a distribuce ve zdravotnictví 14.Úspěšnost marketingové komunikace ve zdravotnictví 15.Aplikace nástrojů PR ve zdravotnictví

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět Management a marketing je zaměřený na osvojení si základních teoretických znalostí týkajících se managementu a marketingu s ohledem na možnost aplikace ve zdravotnictví. Cílem předmětu je naučit uplatňovat základní manažerské metody a techniky rozhodovaní v řízení, organizovaní a vedení lidí. Dále blíže pochopit marketingové řízení v této oblasti, které managementu pak umožní upravit nabídku dle přání veřejnosti.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti v pojmech managementu, marketingu, orientuje se v technikách, využívaných např. při změně organizační struktury. Prokazuje znalosti manažerských rolí na jednotlivých úrovních managementu a je schopen určit převládající typ řízení a činností manažerů. Student zná techniky, využívané při řešení problémů a manažerském rozhodování. Student zná základní charakteristiky manažerského cyklu a manažerské role a procesy. Odborné dovednosti: Student umí zvolit vhodnou organizační strukturu ve vztahu k určitému typu instituce a obsadit jednotlivé pozice vhodnými pracovníky. Umí identifikovat stávající organizační kulturu a aktivně se podílet na jejím ovlivňování a případné změně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Požadavky pro splnění zkoušky: -Splnění zápočtu -Písemný test Požadavky pro splnění zápočtu: -Maximum je 100 bodů -Minimum je 60 bodů -Zápočet je nutné získat do konce druhého týdne zkouškového období -Body do hodnocení student získává z následujících aktivit: průběžné testy (max. 70 bodů, 4 testy), aktivita na cvičení (max. 10 bodů), semestrální projekt (max. 20 bodů)
Doporučená literatura
  • BOROVSKÝ, Juraj a SMOLKOVÁ Eva. Marketing ve zdravotnictví. 2., přeprac. vyd., Praha: České vysoké učení technické, 2013, ISBN 978-80-01-05413-0.. ISBN 978-80-01-05413-0.
  • EXNER, L. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419738.
  • Gladkij, I. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.. 2003.
  • HEKELOVÁ, Zuzana. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vydání. Praha: Havlíčkův Brod, 2012, ISBN 978-80-247-4032-4.. ISBN 978-80-247-4032-4.
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. 14 vydání. Praha: Grada..
  • PLEVOVÁ, I., et al. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 1. vyd., 2012, ISBN 978-80-247-3871-0.
  • STAŇKOVÁ, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
  • ŠEDIVÝ, M., MEDÍKOVÁ, O. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace, 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-4040-9.
  • VEBER, J. a kol. Management. Základy - moderní manažerské přístupy - výkonnost a prosperita. 2011. ISBN 978-80-7261-200-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr