Předmět: Manažerská komunikace a obchodní vyjednávání

« Zpět
Název předmětu Manažerská komunikace a obchodní vyjednávání
Kód předmětu KSZD/MKO9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kašparová Vlasta, Ing. Mgr. Bc.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1. Komunikační proces, osobnostní předpoklady k úspěšné komunikaci 2. Naslouchání a sdělování, rozdíl mezi nasloucháním a slyšením 3. Vliv empatie a asertivita 4. Techniky manažerské komunikace 5. Komunikace v rámci firmy, 6. Komunikace s vnějšími subjekty 7. Druhy vztahů na pracovišti, vytváření a udržování dobrých vztahů 8. Použití asertivních technik v komunikaci 9. Principy argumentace, strategie úspěšné argumentace 10. Logická a psychologická argumentace 11. Nejčastější chyby při přesvědčování 12. Elektronická komunikace, výhody a nevýhody, pravidla používání emailu 13. Efektivní komunikace na poradách, jednáních a při prezentacích 14. Porady a typy porad 15. Program a vedení porady, účastníci porady 16. Řízení diskuze - moderační techniky 17. Koučovací model GROW 18. Proces vyjednávání, manipulace 19. Principy vyjednávání 20. Vyjednávání - strategie tlaku a tahu 21. Osobnost vyjednávače a týmové role 22. Jednání s problematickými lidmi

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět manažerská komunikace a rétorika navazuje na poznatky z psychologie. Cílem předmětu je příprava studentů na pozici manažera v oblasti manažerské rétoriky, komunikační strategie. Důraz je kladen na verbální i na neverbální komunikaci při efektivním vedení porad a firemních akcí, včetně prezentací výsledků. Studenti se seznámí s problematikou argumentace, procesem vyjednávání a obranou proti manipulaci.
Oborové znalosti: Student umí popsat a vysvětlit podstatu komunikačního procesu, umí popsat techniky manažerské komunikace. Umí správně používat elektronickou komunikaci a zná výhody a nevýhody této techniky. Student je seznámen se zásadami vedení porad a obchodního vyjednávání. Oborové dovednosti: Studenti umí vést porady, umí v praxi použít techniky manažerské komunikace s přihlédnutím k osobnostním odlišnostem. Umí se bránit vůči manipulativním technikám.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% docházky na semináře, aktivita na seminářích, příprava a vedení porady, interpretace výsledků firmy
Doporučená literatura
  • JAROŠOVÁ, E.; KOMÁRKOVÁ, R.; PAUKNEROVÁ, D.; PAVLICA, K.:. Trénink sociálních a manažerských dovedností metodický průvodce, 2.vyd. Praha Management Press, 2005, ISBN 80-7261-135-6.. ISBN 80-7261-135-6.
  • KHELLEROVÁ, V.:. Komunikační a obchodní dovednosti manažera, 2. roz. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006, ISBN 80-247-1677-1.. ISBN 80-247-1677-1.
  • PRINC, M.:. Jak uspět při obchodním telefonování - Získejte jistotu, domluvte si více schůzek a uzavřete více obchodů. Grada, Praha 2013, ISBN: 978-80-247-5043-9.. ISBN 978-80-247-5043-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr